سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار تهران:

با استاندارد سازی کالاها به کشور کمک کنیم

مقیمی گفت: ما در شرایط بحران اقتصادی می توانیم با استاندارد سازی و رعایت استاندارد به خود و کشور کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسین مقیمی استاندار تهران در جلسه شورای استاندارد که امروز (چهارشنبه ) برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه کشور ما از نظر اقتصادی در یک شرایط خاصی قرار گرفته است که باید در این شرایط نگاهمان را تغییر دهیم. ما در یک جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم.

مقیمی گفت: ما در این شرایط می توانیم با استانداردسازی و رعایت استاندارد در این وضعیت به خود و کشور کمک کنیم .

وی افزود: ما آن قدر پول نداریم که واردات انجام دهیم؛ باید هر آنچه تولید می کنیم در حد استاندارد باشد.

استاندار تهران تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی یعنی افزایش تولیدات داخلی و فروش آن در بازار به قیمت تمام شده؛ لذا در امر تولیدات نیز باید رویه استاندارد را رعایت کنیم .

وی افزود: کشور ما متاسفانه در موضوع صادرات تاکنون زیاد موفق نبوده ایم و این به دلیل رعایت نکردن استاندارد در کالاهای ایرانی است و ما باید به استاندارد تولیدات داخلی توجه کنیم .

مقیمی گفت: تولیدات غیر استاندارد علاوه بر کیفیت پایین، هزینه بر نیز هستند، لذا سازمان استاندارد باید استاندارد را جدی بگیرند و ما نیز از آن ها حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه استاندارد سازی تجهیزات ایمنی و امنیت آن ها باید گفت که یکی از موضوعات تولید در این امر نبود استاندارد در کالاهای و تولیدات ایمنی است مانند تولید سیمان و بتن که فاقد استاندارد جهانی هستند که باید به مرحله استاندارد برسند.

استاندار تهران اظهار کرد: در چند شهرک استان تهران ما اقدام به ساخت برج های بالای ۱۴ طبقه می کنیم که آسانسورهای این برج ها به هیچ عنوان استاندارد نیستند. این به معنای به خطر افتادن امنیت و ایمنی افراد در این برج ها است و این امر نیز باید به طور جدی پیگیری شود.

وی افزود: استاندارد سازی در تجهیزات کنترل آلودگی هوا به حد استاندارد جهانی رسیده است .

استاندارد تهران گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید خود اقدام به رعایت استاندارد سازی تجهیزات کند ما نیز باید خود را مکلف بدانیم که به سازمان استاندارد کمک کنیم .

وی ادامه داد: باید از امکانات خود در این شرایط اقتصادی به درستی استفاده کنیم. اگر در مدیریت نگاهمان صحیح باشد می توانیم در این شرایط اثر گذار باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.