سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون دادستان مشهد هشدار داد؛

۱۵ تیرماه؛ آخرین مهلت برای بی‌خطرسازی زباله‌های پزشکی/ یک سال حبس در انتظار خاطیان

معاون دادستان مشهد در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گفت:دستگاه‌ها و مراکز درمانی تا ۱۵ تیر ماه مهلت دارند به وظایف قانونی خود در زمینه دفع بهداشتی زباله‌های پزشکی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  قاضی محمد بخشی محبی  معاون دادستان مشهد گفت :مسئولانی که در این زمینه کوتاهی کنند تحت عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند و مجازات خواهند شد.
 
وی با بیان اینکه زباله‌های پزشکی برای سلامت افراد می‌تواند خطرناک باشد، گفت: طبق قانون نظارت بر عادی‌سازی و دفع زباله‌های ویژه به عهده سازمان حفاظت از محیط زیست استان است که در این زمینه با مدیرکل این سازمان دیدار و گفتگو داشتیم و تذکرات لازم را دادیم.

معاون دادستان مشهد در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم  افزود:  در آخرین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و بهداشت غذایی به دانشگاه علوم پزشکی نیز اعلام کردیم نمی‌خواهیم در مرحله اول با بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و پزشکان که برای دفع بهداشتی زباله‌های پزشکی و بیمارستانی خودشان اقدام نمی‌کنند، برخورد قضایی داشته باشیم لذا بهتر است ظرف مهلت تعیین شده از قانون تبعیت کنند.
 
بخشی محبی افزود: طبق ماده 668 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که باعث تهدید بهداشت عمومی و محیط زیست شود، مجازات تا یک سال حبس در نظر گرفته شده است لذا آخرین مهلت برای اجرای قانون 15 تیرماه در نظر گرفته شده و اگر تبعیت نکنند با برخورد جدی دادستانی تحت عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی و مجازات حبس تا یک سال روبرو خواهند شد.
 
وی گفت: توقع داریم تمامی دستگاه‌ها که در این زمینه وظایف قانونی دارند در اجرا و تبعیت از قانون پیشگام شوند در غیر این صورت افرادی که تخلف کنند در هر سمتی که باشند با آن‌ها برخورد خواهد شد و علاوه بر اینکه به مردم معرفی می‌شوند، تحت پیگرد قانونی نیز قرار خواهند گرفت.
 
انتهای پیام//ا.س
 

هشدار معاون دادستان به متولیان دفع زباله خشک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.