سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون بزرگ

طرح مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون بزرگ با مشارکت آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از آغاز اجرای طرح مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون بزرگ با عنوان طرح جایکا ۲ و با مشارکت آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن در شش استان کشور و با محوریت این استان خبر داد.

علی محمدی مقدم گفت: با توجه به ارزیابی مثبت اجرای مرحله نخست پروژه مشارکتی صیانت از جنگل و مرتع (جایکا) در منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ، چهارمحال و بختیاری محور اجرای مرحله دوم این طرح قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این طرح در پنج خروجی حوضه آبخیز کارون و با هدف تقویت ساختار مدیریت جامع این حوضه و بهبود سطح مشارکت‌های مردمی، انجام اقدامات آبخیزداری و حفاظت از خاک، ارتقای مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع، و تقویت و ارتقای دانش و مهارت کارکنان منابع طبیعی شش استان اجرا می‌شود.

به گفته محمدی مقدم؛ استان های چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، اصفهان و فارس، در اجرای این طرح شرکت دارند.

گفتنی است: مرحله نخست پروژه مشارکتی صیانت از جنگل و مرتع «جایکا» (Japan International Cooperation Agency) از سال ۱۳۸۹ (سال ۲۰۱۰ میلادی) و با مشارکت و همکاری ایران و ژاپن و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) به صورت پایلوت در پنج روستای منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ از توابع استان چهارمحال و بختیاری به مدت ۶ سال و با هدف احیا و حفظ مراتع و جنگل‌ها به منظور اجرای طرح‌های مرتع داری، جنگل کاری و ایجاد مشاغل محلی نظیر زنبورداری و خیاطی برای زنان روستایی اجرا شد و آذرماه ۹۵ به پایان رسید.

انتهای پیام/ف

طرح مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون در شش استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.