سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انعکاس مشکلات در کنار خدمات

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار گفت:رسانه ها و دستگاه های اجرایی در شرایط موجود با پرهیز از سیاه نمایی،خدمات و کمبودهای جامعه را همراه هم منعکس کنند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛اسماعیلی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار  خراسان جنوبی در نشست هم اندیشی مدیران رسانه های استان کم  آبی و نبود اشتغال را از اصلی ترین مشکلات استان دانست و گفت:رسانه ها در کنار بیان مشکلات و کمبود ها اصل آزادی اطلاعات،امید و نشاط اجتماعی را فراموش نکنند.


وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی حقوق رسانه ها برای مدیران دستگاه های اجرایی افزود:رسانه ها نیز باید در حوزه اطلاع رسانی به سوی تخصص گرایی حرکت کنند.


اسماعیلی همچنین برای پیگیری رفع مشکلات و تحقق خواسته های مدیران رسانه ای استان در حد توان استانداری قول مساعد داد و گفت:به منظور تعامل بیشتر دستگاه های اجرایی با رسانه ها،پایگاهی در استانداری ایجاد و تمام دستگاه های اجرایی مکلف خواهند شد اخبار و اطلاعات خود را در این پایگاه و زیر نظر شورای اطلاع رسانی اعلام کنند.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از انتخاب سخنگو برای استانداری خبر داد و افزود:به منظور شفاف سازی فعالیتها، روابط عمومی ها و مدیران ارزیابی خواهند شد.


محبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این نشست با اشاره به اینکه ۱۰۸ نشریه و پایگاه تحلیلی خبری و نیز ۲۷ سرپرستی نشریه سراسری در استان فعال است خواستار فعال شدن هیئت منصفه مطبوعات برای دفاع از حقوق مطبوعات شد.


وی با اشاره به اینکه نباید فضای بین دولت و رسانه ها به فضای تقابل تبدیل شود،اظهار کرد:تعامل رسانه ها و دولت عاملی برای حل مشکلات اجتماعی،انسجام و وحدت جامعه است .


در این نشست مدیران رسانه های مکتوب،سایتها و پایگاه های خبری استان با تأکید بر اهمیت مطبوعات و رسانه ها در حوزه های مختلف اعم از سیاسی و اجتماعی و نیز تأثیر آن بر امنیت،نشاط و امیدواری جامعه مشکلات خود را بيان کردند .


راه اندازی رشته دانشگاهی علوم ارتباطات در استان، فراگیر شدن ۱ درصد از بودجه اعتبارات دستگاه های استان در همه ی رسانه ها، عملیاتی شدن صندوق اعتباری ویژه رسانه ها، تعریف بسته های حمایتی برای مطبوعات و استفاده از رسانه ها و خبرگزاریهای ملی و سراسری در استان از جمله خواسته های مدیران رسانه ای استان بود.

انتهای پیام/غ

تعامل رسانه ها و دولت عاملی برای حل مشکلات اجتماعی،انسجام و وحدت جامعه

برچسب ها: رسانه ، مطبوعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.