طبق این گزارش، فقط 32 درصد از کلاس چهارمیها و 24 درصد از کلاس هشتمیها در ریاضیات عملکرد خوبی از خود نشان دادهاند. همچنین صرفا 27 درصد از کلاس چهارمیها و 32 درصد از کلاس هشتمیها توانستند استانداردهای درس روخوانی را کسب کنند. طبق یک تحلیل جمعیتی 64 درصد از کلاس هشتمیهای آسیاییتبار در درس ریاضی خوب عمل کردند در حالی که این میزان برای سفیدپوستها 44 درصد بود. کمتر از 21 درصد از کلاس هشتمیهایی که آمریکایی اصیل، لاتینتبار یا سیاه پوست بودند نیز همین عملکرد را نشان دادند.
گرچه در این گزارش نقاط مثبتی خصوصا برای دانشآموزان کمدرآمدی که نمرات خوبی گرفتهاند وجود دارد، اما کارشناسان در مجموع بر این باورند که آمریکا باید سرمایهگذاری سالانه بیشتری در حوزه آموزش داشته باشد. این روند به ویژه برای افرادی که در جوامع شکننده داخل آمریکا زندگی میکنند باید تغییر کند.
نیوز ویک در ادامه گزارش خود آورده است: آیا این نیاز به اثبات دارد که مردان در سن کار (25 تا 54 سال) بدون داشتن دیپلم دبیرستان یا مهارت کار چشمگیر، عملا یک "ارتش بیکار" (هفت میلیون مرد بیکار در آمریکا) هستند؟ زنان آمریکایی در سنِ کار نیز با روند مشابهی مواجه هستند. حتی آن دسته از افرادی که دبیرستان را تمام نکردهاند و کار میکنند طی عمر خود حدود 200 هزار دلار کمتر از کسی که دبیرستان را تمام کرده و حدود یک میلیون دلار کمتر از تحصیلکردگان دانشگاهی درآمد خواهند داشت. والدین کم درآمدی که سواد پایینی دارند نیز هر روز با وظیفه سنگینی دست و پنجه نرم میکنند: تهیه منابع مالی برای سرمایهگذاری در پیشرفت فکری و اجتماعی فرزندانشان طی ساعات حضور در مدرسه و بعد از آن.
کسانی که دبیرستان را رها میکنند، بخش قابل توجهی از 2.3 میلیون جمعیت زندانی در زندانهای دولتی و فدرال آمریکا را نیز تشکیل میدهند. برنامه ارزیابی بینالمللی شایستگیهای بزرگسالان مطالعهای را روی نمونهای آماری از 90 زندان در آمریکا انجام داد و به این نتیجه رسید که از بین افراد 18 تا 74 سالهای که مدرک دبیرستان ندارند مردان 30 درصد و زنان 14 درصد بیش از سایرین به زندان میافتند.
این روند تازگی ندارد. مطابق آمار دادگستری، از سال 2003 به بعد 68 درصد زندانیان در زندانهای ایالتی دیپلم دبیرستان نداشتند. در مورد زندانیان فدرال، این میزان 49 درصد بود. در واقع آمار اداره زندانها نشان میدهد رقمی در حدود 16 هزار زندانی تحت نظارت این اداره در صف انتظار برای کلاسهای سوادآموزی قرار دارند.
حتی کسانی که سابقه جنایی ندارند نیز برای دستیابی به شغلی که نیازمند آموزشهای تخصصی یا توان ذهنی متوسط است باید رقابت کنند. بسیاری از مشاغل کارخانهای سنتی امروزه نیازمند توانایی کار با سیستمهای خودکار پیچیده است.
در این میان، بزرگترین چالش نیروهای مسلح آمریکا در داخل، مسایل آموزشی و بهداشتی است که چهار پنجم آمریکاییهای بین سنین 17 تا 24 سال را درگیر خود کرده است. این افراد فاقد تحصیلات دبیرستانی هستند، سوءسابقه دارند، یا وضعیت سلامت آنها به گونهای است که توانایی کار کردن را از آنان سلب کرده است.
علاوه بر این، یک پنجم کسانی که در دورههای ارزیابی حرفهای نیروهای وظیفه (سرباز) بین سالهای 2004 تا 2009 شرکت کردهاند نتوانستند حداقل نمره را در ریاضی، علوم، روخوانی و حل مساله کسب کنند. حدود 39 درصد از متقاضیان سیاه پوست و 29 درصد از متقاضیان لاتینتبار در آزمون قبول نشدند. بسیاری از جوانانی که به زحمت قبول شدند نیز نمرات بسیار پایینی کسب کردند که کمتر از نمره کیفیت مورد انتظار برای مشاغل و سمتهای پردرآمدتر در نیروهای مسلح بود. این امر، امکان یافتن مشاغلی با درآمد خوب بعد از بازگشت از خدمت سربازی را نیز برای آن ها تضعیف میکند.
انتهای پیام/