سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ژاپن ناو هواپیمابرش خود را به دریای جنوبی چین اعزام می‌کند

مقامات ژاپنی از گشت‌زنی دو ماهه ناو هواپیمابر این کشور در دریای جنوبی چین و اقیانوس آرام با هدف قدرتنمایی نظامی خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دو مقام ژاپنی اعلام کردند این کشور ناو هواپیمابر بزرگش را برای گشت‌زنی در دریای جنوبی چین و اقیانوس هند به این آبها اعزام می‌کند تا حضورش در این منطقه دریایی استراتژیک را تقویت کند.

یکی از مقاماتی که در این خصوص اطلاعات موثقی داشت گفت: «ژاپن این کار را برای ایجاد یک منطقه آزاد هند-آرام انجام می‌دهد». احتمالا این ناو گردش دو ماهه خود در منطقه را از ماه سپتامبر آغاز می‌کند.

ناو «کاگا» ۲۴۸ متر طول دارد و می‌تواند همزمان به چند بالگرد خدمات بدهد. به گفته برخی از مقامات، کاگا در کشور‌های آسیایی مانند اندونزی و در بنادری در هند و سریلانکا توقف دارد. یک کشتی نیز کاگا را همراهی می‌کند و احتمالاً این ناو با کشتی‌های جنگی مناطق مختلف رزمایش مشترک انجام می‌دهد.

ژاپن سال گذشته «ایزومو»، خواهر ناو کاگا، را برای گردش در دریای مورد مناقشه جنوبی چین و اقیانوس هند فرستاد. آمریکا و ژاپن نگران افزایش حضور چین در این منطقه هستند، چون اقتصاد آمریکا و ژاپن به این مسیر دریایی وابسته است.

چین در صخره‌ها و تپه‌های درون اقیانوس پایگاه‌های نظامی ساخته و عملیات‌های دریایی در اقیانوس هند را افزایش داده است. آمریکا نیز به صورت مداوم در دریای جنوبی چین گشت زنی دریایی و هوایی می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.