سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آرامگاه غزنوی و برج تاریخی روستای ریواده در جغتای مرمت شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جغتای گفت: عملیات مرمت آرامگاه سیدحسن غزنوی و برج تاریخی روستای ریواده، از بنا‌های ثبت شده در فهرست آثار ملی در این شهرستان، با اعتبار 1.5 میلیارد ریال به پایان رسید.

   به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  مهدی اکبری راد گفت: عملیات احیای آرامگاه غزنوی، شاعر غزلسرای قرن ششم هجری، شامل تعویض آجر‌های فرسوده، بندکشی، کفسازی، آجرفرش، مرمت ترک ها، زیباسازی و استحکام بخشی بنا بود.

وی ادامه داد: برای عملیات مرمت و بازسازی این بنای تاریخی 900 میلیون ریال هزینه شد که بخشی از این اعتبار با همیاری خیران محلی، دهیاری و شورای اسلامی روستا تامین شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جغتای تصریح کرد: همچنین برج تاریخی روستای ریواده، متعلق به دوره ایلخانی، که سال گذشته بخشی از عملیات مرمت آن انجام شده بود، امسال نیز با هزینه 600 میلیون ریال مرمت و بازسازی شد.

اکبری راد با اشاره به موقعیت جغرافیایی و تاریخی، وجود باغستان‌ها و ییلاق‌های خوش آب و هوا در جغتای گفت: مرمت بنا‌های تاریخی این شهرستان سبب حفظ این آثار و توجه بیشتر گردشگران می‌شود.

گفتنی است: مسجدجامع قارزی، مزار معصوم زاده، بقعه سلطان سیدعبدالله بن موسی الکاظم (ع) و بقعه سلطان سیداحمدرضا علوی، بقعه سیدحسن غزنوی، قلعه کهنه و حاکم نشین آزادوار از دیگر اماکن تاریخی جغتای هستند.
 
انتهای پیام// ج.ر
 
 

عملیات احیای دو بنای تاریخی در جغتای

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.