وی افزود: راه اندازی مکان های آموزشی- تفریحی برای کودکان به سبب تاثیرات مثبتی که بر روی روح و روان کودکان دارد، بسیار حائز اهمیت است. در این خصوص سازمان ها باید به تبادل تجربیات خود بپردازند؛ همچنین نقش والدین نیز به دلیل تاثیراتی که می توانند بر روی کودکان بگذارند باید مدنظر قرار گیرد.
رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت بالای معاونت خدمات شهری و محیط زیست و همچنین پتانسیل دیگر سازمان ها به لحاظ فرهنگی و آموزشی گفت: همراه کردن شهروندان در توسعه شاخص های اجرایی، عملیاتی، عمرانی و غیره می تواند باعث ارتقاء کیفیت زندگی و بهبود محیط زیست شهری شود.
وی ادامه داد: سهم آموزش کودکان به ویژه در حوزه محیط زیست باید به طور مطلوبی مدنظر قرار گیرد، در این راستا نیاز است تا از موازی کاری ها جلوگیری شود و پس از مشخص شدن یک پروژه شاخص، با هم افزایی همه سازمان ها به یک خروجی و نتیجه ملموسی دست یابیم، لذا، باید یک همگرایی و ادبیات مشترکی بین سازمان برقرار تا از شکاف و گسستگی جلوگیری شود.
علی پور با تاکید بر اینکه نباید اصل کار را فراموش کرده و پیگیر حواشی آن باشیم گفت: به نقاط قوت بیشتر توجه کرده و نقاط ضعف را بهبود بخشیم.
لازم به ذکر است، در این نشست ضمن مطرح شدن معضلات طرح ها و برنامه ها از جمله عدم همکاری های مناسب از سوی سازمان ها، برنامه های آموزشی نامنظم، انعقاد تفاهم نامه های پراکنده و متفرقه با سازمان های خارج از معاونت خدمات شهری، مقرر شد تا به منظور ارائه یک نقشه راه مناسب جهت راه اندازی مکان های آموزشی- تفریحی کودک، یک کمیته اجرایی متشکل از تمامی سازمان های ذیربط تشکیل شود.
همچنین مقرر شد پیشنهادات و نظرات سازمان ها در کارگروه تخصصی بررسی و در صورت نیاز دستورالعمل اجرایی لازم تدوین گردد.
گفتنی است اعضای اصلی کارگروه خدمات شهری با موضوع «مکان های آموزشی- تفریحی کودک» شامل معاونت خدمات شهری و محیط زیست، مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار، سازمان بوستان ها و فضای سبز، سازمان مدیریت پسماند، سازمان زیباسازی، اداره کل آموزش و مشارکت های اجتماعی، دبیرخانه اصلی مصوبه شهر دوستدار کودک و اداره کل سلامت، است.
انتهای پیام/