سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هرمزگان فعال ترین مرز ترانزیتی کشور

هرمزگان از بین ۳۲ مرز فعال کشور جایگاه نخست ترانزیت را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، داریوش باقر جوان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: در ۳ ماه نخست سال هرمزگان از بین ۳۲ مرز فعال کشور جایگاه نخست ترانزیت کالا را کسب کرد.

وی افزود:بندرشهید رجایی با کسب ۲۹ درصد از مجموع ترانزیت کالا‌های ورودی، مهم ترین و فعال‌ترین مرز ترانزیتی در کشور بود.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: در این مدت هفتصد و سه هزار و ششصد و هفتاد و یک تن کالا از  بندرعباس به دیگر مرز‌های کشور ترانزیت شده است.

باقر جوان بیشترین کالا‌های ترانزیتی از مرز بندرعباس را مواد سوختی، انواع ترکیبات شیمیایی، کالا‌های ساختمانی، لوازم خانگی و انواع پنبه برشمرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همچنین مرز‌های پرویزخان، بازرگان و باشماق را دیگر مرز‌هایی نام برد که در جایگاه‌های بعدی ترانزیت ورود کالا به کشور قرار دارند و ۷۰ درصد از حجم کل ترانزیت کالا در کشور از طریق مرز‌های نام برده شده صورت می‌گیرد و تنها ۳۰ درصد متعلق به سایر مرز‌های کشور است.

داریوش باقر جوان به میزان ترانزیت کالا در کشور اشاره کرد و گفت: در ۳ ماهه نخست سال ، ۲هزارو ۴۴۰ هزار تن کالا‌های مصرفی و مواد نفتی از کشور ترانزیت شده است، که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

وی کریدور جنوب به شمال را یکی از مهم ترین کریدور‌های بین المللی برشمرد که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر می‌کند و قاره آسیا را به اروپا متصل و نیاز‌های مواد اولیه کشور‌های آسیای شمالی و اروپا را فراهم می‌کند.

ترکمنستان - قزاقستان - گرجستان - آذربایجان - ارمنستان - روسیه – ازبکستان و ترکیه مقاصد کالا‌های ترانزیتی از کشورمان است.

انتهای پیام/ف

بندر شهید رجایی فعال ترین مرز ترانزیتی کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.