سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح فارس مهارت با مشارکت ٥٠ مرکز دولتی

معاون پشتیبانی آموزش فنی حرفه‌ای استان فارس از اجرای طرح "فارس مهارت" با مشارکت و همکاری ۵۰ مرکز آموزش دولتی و بیش از ۸۰۰ آموزشگاه آزاد فنی حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مجید زارعی معاون پشتیبانی آموزش فنی حرفه‌ای استان فارس در همایش "هر دانش آموز یک مهارت" و افتتاحیه طرح "فارس مهارت" گفت: در سال‌های گذشته بسته‌های مهارتی نوینی با کمک ۵۰ آموزشگاه دولتی و بیش از ۸۰۰ اموزشگاه آزاد در استان فارس اجرا شده است.

وی با بیان اینکه گروه هدف این بسته‌های مهارتی، جوانان هستند، افزود: معتقدیم که کسب مهارت باید پیش از تحصیلات دانشگاهی جدی گرفته شده و مد نظر باشد.

زارعی، اجرایی شدن طرح فارس مهارت را اقدامی مشترک با معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس دانست و ادامه داد: طرح فارس مهارت شامل آموزش در آموزشگاه ‎‌های آزاد فنی و حرفه ‎‌ای با در نظرگرفتن تخفیف‌های ویژه و اعزام مربی به کانون‌ها است.

وی با بیان اینکه تابستان امسال آموزشگاه ‎‌های دولتی استان فارس پذیرای ۷ هزار دانش آموز خواهند بود، گفت: ظرفیت‌ها در شهر‌های داراب، لار، نیریز، آباده و جهرم همچنان باز است و علاقه‌مندان امکان ثبت نام را دارند.

رئیس اداره موسسات آزاد فنی حرفه‌ای استان فارس نیز بیان کرد: در حال حاضر ۳۰۸ حرفه آموزشی در اموزشگاه‎های آزاد برای تحصیل علاقه‌مندان وجود دارد.

عباسی، با بیان اینکه دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم با ارائه کارنامه آخرین سال تحصیلی خود، می ‎ توانند از ۳۰ درصد تخفیف مراکز آزاد بر خوردار شوند، بیان کرد: در صورت تمایل کانون ‎‌های آموزشی به جذب مربیان می‌توانند با کسب مجوز اقدام به جذب مربی کنند و متقاضیان از ۵۰ درصد تخفیف برخوردار شوند.

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز مهارت آموزی را طرحی مهم برای دور کردن دانش آموزان از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دانست.

محمد نظری با اشاره به معضل حاشیه نشینی در کشور و تاکید براینکه این مشکل خود مسبب آسیب‌های دیگری است، مدعی شد که یکی از راهکار‌های پیشگیری از گرایش افراد به سمت آسیب‌هایی نظیر اعتیاد، آموزش مهارت در سنین نوجوانی است.

وی با بیان این که در بسیاری از کشور‌های جهان از دوران کودکی و نوجوانی دانش آموزان را با مهارت آموزی آشنا می‌کنند تصریح کرد: ما در حال حاضر قصد داریم با همراهی سازمان فنی حرفه‌ای طرح فارس مهارت را در استان آغاز کنیم.

نظری ادامه داد: دانش آموزان با شرکت در این طرح و کسب مهارت در یک رشته، امکان ایجاد اشتغال برای خود را فراهم می‌کنند.
انتهای پیام/ر

مهارت آموزی دانش آموز را از آسیب دور می‌کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.