سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان رضوی؛

۹۰ درصد مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اجرایی شد

استاندار خراسان رضوی گفت: بیش از ۵۰ درصد مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اجرایی شده و ۴۰ درصد آن‌ها نیز به دلیل اینکه فرآیند اجرای آن‌ها مقطعی نبوده، در دست انجام است وفقط کمتر از ۱۰ درصد مصوبه‌ها اجرایی نشده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رضا رشیدیان با بیان اینکه روح حاکم بر جلسات شورا، تقویت همکاری‌ها برای حل مشکلات و معضلات جامعه به ویژه بخش‌های تولیدی و اقتصادی است افزود: شورای خراسان رضوی به دلیل برگزاری منظم جلسات درسال گذشته با تشکیل 12 جلسه، 49 دستور کار و 97 مصوبه در کشور جایگاه نخست را در کشور دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در برخی قوانین، دستور العمل ها، آئین نامه‌ها و وظائف دستگاه‌های اجرایی شاهد موازی کاری هستیم و در شرایط مختلف، تصمیم گیری‌های متناسب با همان موقعیت از جمله ضرورت هاست از این رو نقش شورای گفتگو در تصمیم گیری و تصمیم سازی‌ها برای تسهیل در امور، تعیین کننده است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: شورای خراسان رضوی با توجه به ظرفیت بالا، توانسته در این مدت در سطح ملی نقش آفرینی کرده و منشا اثر باشد به گونه‌ای که با جمع آوری قوانین مخل تولید و ارسال آن به مرکز زمینه بهبود فضای کسب و کار استان و کشور را فراهم کرد.

رشیدیان با اشاره به اینکه عمده مباحثی که به شورا ارسال می‌شود در حوزه مسائل مالی، چون مالیات، بیمه تسهیلات و مانند آن است؛ گفت:: موارد در کمیته‌های تخصصی ذیل شورا با حضور کارشناسان دولتی و خصوصی مرتبط و متخصص و شرکت ذینفعان بررسی و برای تصمیم گیری نهایی به صحن اصلی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اهتمام دولت برای حل مشکلات حوزه‌های مختلف کشاورزی، خدمات، معدن، تولید و ... افزود: با تشکیل شورا‌ها و کارگروه‌های تخصصی، چون شورای کشاورزی، معدن، اشتغال و سرمایه گذاری و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ظرفیت‌ها شناسایی و زمینه کشف اشکالات فراهم شده و متناسب با اختیارات و نیازها، برای حل آن‌ها در استان تصمیم گیری و برخی نیز به تهران ارسال می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اراده دستگاه‌های اجرایی استان اجرای مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی است ، گفت: با همراهی تمامی بخش ها، شاهد روند رو به رشدی در شاخص‌های اشتغال، تولید، صادرات استان بوده ایم.

رشیدیان، تفویض اختیارات به استان‌ها را یکی از برکات شورای گفتگو دانست و افزود: با تحقق این مهم، شاهد سرعت، دقت و شفافیت بیشتر در تصمیم گیری‌ها هستیم که منجر به رونق تولید و اشتغال و بهبود فضای کسب و کار شده است.
 
انتهای پیام// ج.ر
 
 
 

تفویض اختیارات به استان ها منجر به رونق تولید و اشتغال و فضای کسب و کار شده است

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.