سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

35 روستای استان اردبیل زیر پوشش شبکه تلفن همراه قرار می گیرند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: تا پایان امسال 35 روستای استان نیز زیرپوشش شبکه تلفن همراه قرار می گیرند.

بهروز رزمی ،مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل صبح امروز در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،   اظهار داشت: طبق اقدامات و برنامه‌های انجام یافته تا پایان امسال 538 روستای اردبیل به اینترنت نسل چهارم مجهز می‌شوند و 35 روستای استان نیز زیرپوشش شبکه تلفن همراه قرار می گیرند که در این زمینه در حال آماده‌سازی بسترها و زیرساخت های لازم هستیم.

وی با اشاره به این که اردبیل رتبه 17 کشوری را در شاخص توسعه زیرساخت، آموزش و میزان استفاده از بستر اینترنت کسب کرده است افزود: بی‌شک استان اردبیل در طول چندین سال گذشته در توسعه فناوری اطلاعات بسیار موفق عمل کرده و به مرحله خوبی از اشتغال زایی و اجرای طرح های اقتصادی دست یافته‌ایم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل همچنین از راه اندازی واحد شتاب دهنده جاویدان با هدف اشتغال‌زایی در حوزه ict خبر داد و گفت: 14 شرکت دانش بنیان نیز در حوزه ict در استان اردبیل راه‌اندازی شده است که این امر نقش به سزایی در اشتغال این حوزه داشته و اجرای طرح تکاپو و قرار گرفتن استان اردبیل در لیست این طرح در کشور نیز در حال اجرا است که طرح تکاپو با توسعه کسب و کار اشتغال انجام می‌شود که این امر می‌تواند برای استان اردبیل بسیار مفید باشد.

رزمی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دیتا سنتر همراه اول خبر داد و افزود: برای این پروژه بیش از 15 میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌شود که انتظار می‌رود چند ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ ع

بهره مندی روستاهای اردبیل از اینترنت پرسرعت

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۰ تير ۱۳۹۷
روستای لنج آباد مشگین شهر و روستاهای اطراف آن بویی از فناوری ارتباطات موبایلی ندارند!!!