سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست‌وزیر سابق مالزی بازداشت شد

وکلای نخست‌وزیر سابق مالزی اعلام کردند نیرو‌های پلیس این کشور امروز سه‌شنبه او را در منزلش بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت الجزیره، نجیب رزاق، نخست‌وزیر سابق مالزی، به اتهام اختلاس و فساد مالی بازداشت شد.

وکلای نخست‌وزیر سابق مالزی اعلام کردند نیروهای پلیس امروز سه‌شنبه او را در منزل شخصی‌اش بازداشت کرده‌اند. دستگیری نجیب رزاق پس از آن صورت می‌گیرد که روز گذشته وزیر کشور او نیز تحت بازجویی قرار گرفت.

کمیسیون مبارزه با فساد مالی مالزی در چارچوب تحقیقی گسترده در خصوص فساد‌های مالی و پولشویی روز دوشنبه بازجویی از احمد زاهد حمیدی، وزیر کشور سابق مالزی را آغاز کرد.

رسانه‌های محلی اعلام کردند با توجه به اعتراف‌های وزیر کشور سابق مالزی در سال ۲۰۱۵، از او بازجویی خواهد شد.

احمد زاهد حمیدی در سال ۲۰۱۵ اعتراف کرده بود نجیب عبدالرزاق، نخست وزیر سابق مالزی از ولیعهد عربستان سعودی هدایایی به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار دریافت کرده است.

نجیب رزاق متهم به اختلاس، پولشویی و فساد مالی است. پلیس مالزی اواخر اردیبهشت ماه اعلام کرد در یکی از آپارتمان‌های شخصی نخست‌وزیر سابق این کشور، 248 جعبه حاوی کیف‌های دستی گران‌بها و 72 جعبه مملو از پول نقد و جواهرات کشف کرد.

ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر جدید مالزی، نجیب رزاق و همسرش را ممنوع‌الخروج کرده است. دستکم 6 کشور دیگر، از جمله آمریکا، در حال تحقیقات درباره فساد مالی صندوق نجیب هستند. این در حالی است که او ارتکاب هرگونه جرم را رد کرده است.

نخست‌وزیر سابق مالزی، که مورد حمایت عربستان قرار داشت در انتخابات پارلمانی ماه مه این کشور شکست خورد و قدرت را به ماهاتیر محمد، 92 ساله، واگذار کرد. ماهاتیر محمد پیش از این نیز از سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۳ نخست‌وزیر مالزی بود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.