سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

سیستم سلامت کشور بی نقص نیست/ بهداشت و آموزش رابطه خوبی ندارند

رئیسی گفت: ما را با سیستم سلامت کشور می‌شناسند اما این به معنای بی نقص بودن این سیستم در کشور ما نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز جامع کودکان همایون که در ساختمان مرکزی درمانگاه برگزار شد، اظهار کرد: باید بر اساس تغییرات جدید برنامه ریزی خوبی در حوزه سلامت داشته باشیم و کار را با دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی تطابق دهیم.

وی ادامه داد: باید تمام زیرساخت‌های لازم را در همه سطوح سلامت، به ویژه در سطح اول که پیشگیری است، در کشور فراهم کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در برهه‌ای از زمان موضوع پیشگیری از اولویت ویژه‌ای برخوردار بود، افزود: ما باید در کشور سلامتی مردم را تنظیم کنیم و در این راستا باید در همه سطوح هم زمان با یکدیگر برنامه‌ریزی‌های خوبی داشته باشیم.

رئیسی عنوان کرد: همه دنیا ما را با موضوع PHC یا همان سیستم سلامت کشور می‌شناسند اما این به معنای بی نقص بودن این موضوع در کشور نیست.

وی گفت: یکی از ایرادات ما این است که به صورت جزیره‌ای و جدا از هم عمل می‌کنیم و این مسئله باعث بروز مشکلاتی شده است.

رئیسی اضافه کرد: متأسفانه بین بهداشت و آموزش ارتباط خوبی وجود ندارد اما دانشگاه‌ها در همه سطوح باید ارتباط خوبی با همکاران بهداشت داشته باشند.

امضای تفاهم نامه در وزارت بهداشت برای ارتباط بهداشت و آموزش

وی اضافه کرد: اخیرا  تفاهم‌نامه‌ای با معاونت آموزشی وزارت بهداشت به امضا رسیده است که بر اساس آن دو مرکز آموزشی باید در کنار مراکز جامع سلامت فعالیت کنند.

رئیسی با اشاره به اینکه ارتباط بین آموزش و بهداشت باعث شناسایی هر چه بهتر مردم می‌شود، ادامه داد: امروزه مراقبان سلامت که عمدتا ماما هستند همگی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و همین مسئله باعث پیشرفت کار می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ما بین علم و عمل فاصله داریم و باید هر چه سریعتر این مسئله برطرف شود، افزود: امروزه موضوع ارزیابی و غربالگری تکامل مهم است زیرا برخی از خانواده‌ها به صورت مشترک با این مقوله در ارتباط هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مراجعان جامعه سلامت از خانواده‌های ضعیف هستند که باید مورد حمایت کامل قرار گیرند، ادامه داد: اگر ما بخواهیم جوانان سالمی در آینده داشته باشیم باید اختلالات را از ابتدا و با کمترین هزینه برطرف کنیم تا کشور آینده موفقی داشته باشد.

رئیسی گفت: به جای اینکه مدرسه تیزهوشان بسازیم یا با کلی هزینه فرزندان را در کلاس‌های کنکور ثبت‌نام کنیم می‌توانیم با رعایت پیشگیری کمترین هزینه را برای تربیت جوانان آینده‌دار کنیم.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.