سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس صندوق رفاه‌ دانشجویان وزارت علوم مطرح کرد؛

حمایت صندوق رفاه از دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد/ پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی به کارگاه‌های دانشجویی

یزدان‌مهر گفت: به هر کارگاه دانشجویی مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ذوالفقار یزدان‌ مهر رئیس صندوق رفاه‌ دانشجویان وزارت علوم در نشست خبری با موضوع طرح سفیران اقتصاد مقاومتی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد، گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند در حل مشکلات کشور و بحران اشتغال کارساز باشد، خوشبختانه با  برنامه‌ریزی‌ها، دانشگاه فنی و حرفه‌ای عملکرد مطلوبی  در مسیر اشتغال دانشجویان  داشته است.

رئیس صندوق رفاه‌ دانشجویان وزارت علوم اظهار کرد: با ورود به مباحث دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌توانیم پاسخگوی بخشی از نیاز بازار کار باشیم زیرا این دانشگاه می‌تواند مشکل اشتغال دانشجویان را برطرف کند.

وی افزود: در صندوق رفاه وزارت علوم طرح حمایت از کارگاه‌های مهارت محور را برای دانشجویان اجرا کرده‌ایم و به تمامی دانشگاه‌ها بخشنامه‌ای را ابلاغ کردیم که از این پس حمایت ویژه‌ای از این دانشجویان صورت گیرد.

یزدان مهر بیان کرد: ما آمادگی کامل داریم تا از این دانشگاه حمایت کنیم، خوشبختانه با هماهنگی صندوق نوآوری ریاست جمهوری و صندوق رفاه‌ طرحی را ایجاد کرده‌ایم تا در ایجاد اشتغال دانشجویان گامی برداریم، قرار است در این طرح  60 درصد سهام به دانشجویان و 40 درصد به دانشگاه‌ تخصیص یابد.

وی گفت:  قرار است شرکتی تحت عنوان بازار هنر ایران ایجاد شود که کل دانشجویان سهام داشته باشند و این حرکت قطعاً می‌تواند محرّک و الگوی خوبی برای دانشجویان باشد.

رئیس صندوق رفاه‌ دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: ما به هر کارگاه دانشجویی مبلغ 100 میلیون تومان وام با کارمزد‌ 4 درصد پرداخت می‌کنیم که قرار است از این طریق 30 کارگاه شکل بگیرد‌.

تجهیز کارگاه‌های رتبه 5 دانشگاه فنی و حرفه‌ای

یزدان مهر در ادامه در خصوص رتبه بندی کارگاه‌ها گفت: ما نگاه ویژه‌ای به کارگاه‌های دانشجویی داریم‌ و قرار است تمامی کارگاه‌های رتبه 5 دانشگاه فنی و حرفه‌‌ای تجهیز شود.

رئیس صندوق رفاه‌ دانشجویان وزارت علوم در پایان در خصوص ایجاد همکاری این صندوق با کمیته امداد یادآور شد: قرار است با کمیته امداد تفاهم‌‌نامه‌ای منعقد کنیم که از این پس صندوق رفاه  از دانشجویان تحت پوشش این کمیته،  حمایت ویژه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.