سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی بیش از ۵۰۰ روستای هدف گردشگری در کشور

رئیس مرکز مطالعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: بیش از ۵۰۰ روستای هدف گردشگری با هدف توسعه اقتصاد این صنعت در مناطق شهری و روستای کشور شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهران شیرآوند در جلسه کمیته آموزش شهرداری‌ها ودهیاری‌های خراسان رضوی افزود: از این تعداد 17 روستا در خراسان رضوی است و کار این شناسایی این ظرفیت‌ها در همه استان‌های کشور در دست بررسی است تا طرحی فراگیر شود و با بهره برداری آن دیگر نیازی به منابع زیرزمینی نباشد.

وی گفت: شناسایی و فرصت تسهیلات توسعه اشتغال روستایی در اجرای این طرح‌ها بسیار ارزشمند است که می‌تواند در قالب ورود سرمایه گذاران و نیز مشارکت و ورود مردم بومی هر منطقه اجرایی و به رونق و توسعه مناطق روستایی و مهاجرت معکوس منجرشود.

رئیس مرکز مطالعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با گسترده دانستن ظرفیت‌های گردشگری کشوردر حوزه شهری و روستایی گفت: ایجاد کمپ‌های گردشگری در حوزه روستایی با کمک سازمان میراث فرهنگی با جدیت در دست پیگیری است تا با تجمیع همه ظرفیت‌های هر منطقه مردم تجربه زندگی در محیط طبیعی با همه جذابیت‌های آن را تجربه کنند.

مهران شیرآوند گفت: سازمان میراث فرهنگی هم در این زمینه برای تغییر کاربری اراضی شخصی که آمادگی ورود به این عرصه را دارند، اعلام آمادگی کرده است.

وی بر توسعه و رونق گردشگری در هر منطقه بر مبنای ظرفیت‌ها ضمن تقویت ایجاداشتغال و تولید و احیای بازی‌های بومی و محلی تاکید کرد.
 
انتهای پیام//د.ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.