سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحمانی فضلی خبر داد

سالانه بیش از ۱۲۰۰ تن کشفیات موادمخدر داریم

وزیر کشور گفت: کشفیات موادمخدر در کشور بیش از ۷۵ درصد افزایش داشته است و اگر با پایه تریاک محاسبه کنیم، سالانه ۱۲۰۰ تن کشفیات داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در در مراسم سالروز مبارزه با موادمخدر که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۸۵ درصد به کشت موادمخدر اضافه شده است.

وی افزود: بر اساس آمار سازمان ملل در حال حاضر کشت موادمخدر به ۹ هزار تن رسیده است، اما از نظر ما این رقم به ۱۰ هزار تن می‌رسد.

رحمانی فضلی گفت: مواد صنعتی به بیش از ۷۰۰ نوع رسیده است و برای مبارزه با این مواد نیازمند همکاری‌های جهانی و بین‌المللی هستیم.

وی با بیان اینکه میزان کشفیات موادمخدر در 5 سال اخیر بیش از ۱۴ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است، افزود: باید گفت که میزان کشفیات ما تقریبا بیش از ۷۵ درصد افزایش داشته است و اگر با پایه تریاک محاسبه کنیم، سالانه ۱۲۰۰ تن کشفیات داریم.

کاهش ۵۰۰ هزار نفری شمار معتادان در سال ۹۶

وزیر کشور تصریح کرد:بر اساس سنجش‌ها در سال ۹۶، تعداد معتادان از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده است و این به معنای آن است که ما با کاهش نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری معتادان در این سال رو به رو بودیم.

وی افزود: موضوع اعتیاد یک موضوع اجتماعی است و تنها راه حل آن مقابله، درمان و صیانت از آن است.

رحمانی فضلی گفت: بهترین روش برای از بین بردن اعتیاد، پیشگیری از آن است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.