سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظرسنجی: ۵۰ درصد مردم آمریکا معتقدند سیاست‌های تجاری ترامپ به ضرر اقتصاد کشورشان است

نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از آن است که نیمی از مردم آمریکا سیاست‌های تجاری ترامپ را برای اقتصاد کشورشان بد می‌دانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی اخیر دانشگاه کوئینیپیاک که روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد نشان داد که نیمی از مردم آمریکا معتقدند تعرفه های گمرکی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به رفاه اقتصادی کشور و منابع مالی افراد لطمه خواهد زد.

بر اساس این نظرسنجی، 50 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند سیاست های تجاری ترامپ برای اقتصاد آمریکا بد است و 46 درصد شرکت کنندگان هم اعلام کردند که این سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا به شرایط مالی زندگی آنها صدمه می زند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد که 52 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند سیاست های دونالد ترامپ باعث ایجاد یک جنگ تجاری خواهد شد. در این میان 73 درصد اعلام کردند این جنگ تجاری به آمریکا آسیب جدی وارد خواهد کرد.

دونالد ترامپ به تازگی اعلام کرده است که سازمان تجارت جهانی با آمریکا بسیار بد رفتار کرده است. وی به سازمان تجارت جهانی هشدار داد که چنانچه از این پس با آمریکا منصفانه برخورد نشود، واشنگتن بیکار نمانده و کاری انجام خواهد داد.

علاوه بر جنگ ترامپ با سازمان تجارت جهانی، تنش‌های تجاری وی با چین هم به دلیل اعمال تعرفه های وارداتی تشدید شده است به گونه ای که بسیاری از کارشناسان نگران وقوع یک جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن هستند. دونالد ترامپ که پیشتر تعرفه های وارداتی 25 و 10 درصدی بر روی محصولات فولاد و آلومینیوم اعمال کرده بود، در ماه ژوئن هم چین را تهدید کرد که تعرفه های بیشتری بر روی محصولات چینی اعمال می کند. این اقدامات ترامپ انتقادات بسیاری را در سطح جهان در پی داشته است.

رئیس جمهور آمریکا معتقد است کشورهایی مانند چین بازار آمریکا را در اختیار گرفته و باعث از بین رفتن مشاغل در آمریکا شده‌اند.

انتهای پیام/

مخالفت نیمی از مردم آمریکا با سیاست‌های تجاری دونالد ترامپ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.