سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح بزرگترین طرح آبرسانی به خرمشهر و آبادان تا سه روز دیگر

استاندار خوزستان گفت: بزرگترین طرح آبرسانی به شهرهای خرمشهر و آبادان تا سه روز دیگر آماده افتتاح و بهره برداری می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: طرح غدیر 2 یکی از کارهای بزرگ دولت تدبیر و امید است که ظرف یکسال گذشته با تامین اعتبار و همت بالای مدیران استان اجرا و در حال محقق شدن است.

وی افزود: با اجرای طرح غدیر ۲ که حدود ۱۰۰ کیلومتر لوله گذاری داشته است آب مورد نیاز شهرستان‌های آبادان و خرمشهر از محل آورد رودخانه کرخه تامین می‌شود که با افتتاح آن میزان سختی آب در شبکه شهرستان‌های یاد شده به زیر ۲ هزار میکروموس بر متر مکعب خواهد رسید.

استاندار خوزستان گفت: طرح غدیر ۳ نیز با هدف تامین آب شهر‌های استان از سد و رودخانه دز است که با توجه به تامین اعتبار لازم از سوی دولت بلافاصله این طرح نیز انجام می‌شود و پیش بینی می‌شود ظرف سه سال آینده به بهره برداری برسد تا شهروندان استان خوزستان از آب با کیفیت بالا بهره‌مند شوند.

شریعتی تاکید کرد :طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح آبرسانی غدیر تخصیص اعتبار شده به طوری که در سال گذشته ۹ هزار میلیارد ریال تامین و تا پایان سالجاری نیر ۱۰ هزار میلیارد ریال دیگر هزینه خواهد شد.

طرح آبرسانی غدیر که آب آن از دریاچه سد کرخه تامین می‌شود به ۲۵ شهر و یک هزار و ۶۰۸ روستا آبرسانی می‌کند؛ این طرح در سه گام طراحی شده است که گام نخست آن اجرا شده و گام دوم نیز تا ۱۵ تیر جاری تکمیل می‌شود.

انتهای پیام / د

افتتاح بزرگترین طرح آبرسانی

برچسب ها: بحران آب ، طرح غدیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.