سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معافیت ۱۵ میلیون تومانی کالاهای ملوانی از حقوق گمرکی

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان گفت: کالای وارداتی ملوانان شناور‌های زیر ۵۰۰ تن از معافیت حقوق گمرکی برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، عزیزالله کناری دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان گفت: با ابلاغ آیین نامه ملوانی هیات دولت کالای وارداتی ملوانان شناور‌های زیر ۵۰۰ تن از معافیت ۱۵ میلیون تومانی حقوق گمرکی برخوردار می‌شوند.

وی افزود:معافیت ۱۵ میلیون تومانی کالای ملوانی منجر به تقویت بازارچه‌های مرزی، تجارت قانونی و کاهش قاچاق می شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان گفت: براساس این آیین نامه شناور‌هایی با ظرفیت زیر ۲۰۰ تن ۶ ملوان و شناور‌های با ظرفیت ۲۰۰ تا ۳۵۰ تن ۷ نفر ملوان، به ازای هر نفر تا سقف ۱۵ میلیون تومان می‌توانند از معافیت کالای ملوانی بهره‌مند شوند.

کناری افزود: حداکثر ۸ ملوان می‌توانند در شناور‌های بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ تن از معافیت ورود کالای ملوانی برخوردار شوند.

وی گفت: هر لنج و شناور ۶ بار در سال از پرداخت عوارض گمرکی کالای ملوانی معاف است و مازاد بار آن کالای تجاری محسوب می‌شود.

 دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان  افزود: لنج داران مشخصات شناور‌ها و ملوانان را در فرم اظهارنامه اجمالی ثبت کنند و برای تایید به گمرک، اداره بندر و دریابانی تحویل دهند.

کناری گفت: لنج داران باید کالا‌هایی که امکان ثبت سفارش در بازارچه‌های ملوانی وجود دارد را در فرم اظهار نامه اجمالی ثبت و پس از تایید نهایی دریابانی، اداره بنادر و گمرک به کشور وارد کنند.

وی افزود:کالای ملوانی پس از انتقال به بازاچه‌های ملوانی امکان دادو ستد دارد و خروج تجمیعی آن از استان ممنوع است.

انتهای پیام/ف

افزایش معافیت گمرکی کالاهای ملوانی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.