سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهید اسماعیل برنج آبادی

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید اسماعیل برنج آبادی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید اسماعیل برنج آبادی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:

شهید اسماعیل برنج ابادی در سال 1332 در شهرستان ارومیه در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد . از همان اوان نوجوانی غیرت و مردانگی در رگهایش جاری بود . بعد از مدتی به استخدام ارتش درامد و در دسته موزیک انجام وظیفه میکرد . شهید برنج ابادی به علت انتقال دادن هشت قبضه اسلحه به نیروهای مردمی از طرف رژیم منفور پهلوی به اعدام محکوم شد که خوشبختانه انقلاب اسلامی پیروز شد و توانست از پادگان فرار کند .

شهید عاشق امام بود و خدمت به مردم و ایثارگری برای اهداف اسلام را هدف خود قرار داده بود . در تاریخ 59/7/19 وقتی که حزب منحله به پادگان ارومیه حمله کرد با وجود اینکه در دسته موزیک بود ولی برای دفاع از پادگان و نابودی متجاوزین به کمک دیگر همرزمانش میشتابد و در هنگام حمل مهمات به همرزمانش بر اثر اصابت رگبار گلوله به شهادت میرسد .

انتهای پیام/

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.