سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی خودرو/

ساینا EX (تنوع رنگ)

ساینا پنجمین خودروی ملی، در ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ رو نمایی شد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،ساینا پنجمین خودروی ملی است که توسط مهندسان شرکت سایپا در ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ رونمایی شد. این خودرو از پلتفرم تیبا اما از چهره ایی متفاوت بهره می‌برد که می‌توان به عنوان فیس لیف تیبا این محصول را معرفی کرد.
این خودرو که در دسته بندی خودرو‌های سدان  در کلاس C قرار دارد، در ۲ تیپ EX و SX دسته بندی شده است و هر ۲ تیپ از یک پیشرانه بهره می‌برند اما در امکانات رفاهی تفاوت‌هایی دارند.
 
در این خودرو از پیشرانه تیبا استفاده شده است. پیشرانه‌ ۴ سیلندر ۸ سوپاپ با حجم ۱۵۰۳ سی‌سی که قادر به تولید ۸۷ اسب بخار دردور ۵۳۰۰ و حداکثر گشتاورد تولیدی ۱۲۸ نیوتن متر در  دور ۴۰۰۰ که توسط جعبه دنده ۵ سرعته دستی است.  مصرف سوخت ترکیبی آن ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
 
ساینا EX  همانطور که گفته شد در دسته خودرو‌های سدان قرار دارد، به طوریکه طول آن ۴۲۱۵ و عرض آن بدون در نظر گرفتن آینه‌ها ۱۶۶۳  و ارتفاع آن  ۱۴۸۴ میلیمتر است. در بخش طراحی داخلی هم نسبت به تیبا ؛ تلاش‌های بیشتری شده است.
 
 
از امکانات این خودرو در بخش ایمنی می‌توان به تجهیزاتی همچون سنسور پارک دنده عقب، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو،  قفل مرکزی،  سیستم ضد سرقت و قفل ایمنی کودک برای درب‌ها اشاره کرد و دیگر امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک،  نمایش دمای محیط بیرون،  گرمکن شیشه عقب،  آینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی،  چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره کرد.
 
 
در بخش ترمز‌ها و پایداری ساینا از سیستم ترمز ضدقفل  ABS و EBD , ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کاری، ترمز عقب دیسکی استفاده کرده است.   
 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
شما باید دسته سیم کامل عوض کنید تو نمایندگی
amir
۱۲:۰۳ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
با سلام دوماهه ساينا صفر خريدم اين مشکلاتو دارم نمايندگيهاي شهرمون سر در نميارن.کسي ميتونه کمک کنه که مشکل از چيه؟

کارنکردن چراغ راهنما تا زمانيکه فلاشر رو يه بار روشن و خاموش کنم.(اکثرا بهنگام روشن کردن ماشين اتفاق مي افتد)
خاموش شدن چراغ مه شکن عقب بصورت خودبخود.بعضي اوقات هم که خاموشه خودبخود روشن ميشه.
روشن شدن چراغ گرمکن شيشه عق بصورت خودبخود.(بندرت اتفاق مي افتد ولي بهرحال هست.)
لرزش ماشين بهنگام روشن کردن چراغ مه شکن و يا گرمکن شيشه عقب و يا فلاشر مخصوصا درحالت درجا زياد متوجه ميشيم.(يه عده ميگن طبيعيه!؟)
فرشته
۱۲:۳۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
من تیبا 2 رو خیلی دوس دارم و در اولین فرصت یکی میخرم تیبا 2 خیلی قشنگه مخصوصا سفیدش
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
پول بیشتر میگیرند وامکانات خودرو را کمتر میکنند چرا هیچ کسی نیست به داد دل مردم برسد این بازرسی ونظارت که هیج رسیدگی نمیکنه
سجاد حیدری
۱۸:۰۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
به نظر من اگر ساینا را در رنگ های بنفش یاسی،عنابی و نقرآبی بزنن خیلی خوبه
Azim
۰۲:۱۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
من موندم چرا مردم میرن پول پرداخت میکنن واسه این ماشین های بی کیفیت و تازه تمام گرانی های امروزه بازار خودرو زیر سر ایران خودرو و سایپا هستش دلیلش هم ندادن خودرو به بازار
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
به خاطر اینکه اینا کاری کردن که ما مجبور بشیم این ماشین ها رو بخریم و سوار بشیم .....فقط مجبوریم آگه اجازه وارد خودرو های خارجی رو بدن که کسی از کنار این ماشین ها رد نمیشه حالا بمونه سوار بشیم .....پس با این شرایطی که خودشون ایجاد کردن و شرایط اقتصادی اکثرا داریم تحمل میکنیم
رضا
۱۳:۳۴ ۲۸ تير ۱۳۹۷
ما که جز رنگ سفید رنگی ندیدیم . همه خودرو ها از سواری . گاری . باری . تا فرغون همه چیز (یخی شده) سفید بی روح چیزی مثل کفن یا مردم دل مرده اند یا کارخانه ها با تولید رنگ روغنی سفید که ساده ترین و کم هزینه ترین رنگ هست راحت ترند. خلاصه کم کم چیزی به نام تنوع رنگ نداریم .