سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار همدان خبر داد:

خانه هنرمندان در مدرسه صالحان ساخته می شود

شهردار همدان بیان کرد: در حوزه توسعه و مدیریت شهری واحدهای زیر مجموعه شهرداری باید کلیه جزئیات شهر درنظر گرفته شود و در بحث آموزش شهروندی به طور ویژه اقدام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عباس صوفی  شهردار همدان گفت: یکی از سیاست‌های شهرداری در حفظ و توسعه فضای سبز انبوه کاری درختان در فضای سبز بوده است و یکی از طرح‌های توسعه فضای سبز شهری ایجاد کمربند سبز شهر همدان است که در آینده‌ای نزدیک قابل اجراست.

صوفی اظهار کرد: برای داشتن شهری ایده آل با رعایت اصول زیباسازی در تمامی فعالیت‌های شهرداری از جمله آسفالت معابر، رنگ آمیزی، کاشت گونه‌های گیاهی، تأسیسات و مبلمان شهری و نورپردازی، نقاشی دیواری، جداره سازی، نمادها و... باید اصول خلاقانه و نوآورانه زیبایی سازی اعمال شود تا موجب آرامش بصری شهروندان شود.

شهردار همدان گفت: اصلاح و بهبود مبلمان شهری یکی از عوامل مهم در رضایتمندی است و به همین دلیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تأکید بر زیباسازی شهر از مسؤولان حاضر در جلسه خواست از مشکلات بصری شهر به راحتی نگذرند و هرجا در شهر معایب و نواقصی وجود دارد آن را برطرف کنند.

وی از ساخت خانه هنرمندان در مدرسه صالحان، بوستان مشاهیر در باغ ایرانیان و ساماندهی تابلوهای سردر پیاده‌راه بوعلی و میدان امام (ره) خبر داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه فضاهای سبز در روحیه شهروندان بسیار تأثیر گذار است و نقش بسزایی در پاکیزگی هوای شهر دارند اظهار کرد: ضرورت ایجاد کاربری‌های جدید شهری، برای پاسخ‌گویی به نیازهای روزافزون شهرنشینان به تدریج باعث کاهش سهم فضای سبز و باغ‌های شهری شده و کمبود آن می‌تواند اختلالات جدی در شهرها به وجود آورد.

رضوان سلماسی گفت: توسعه فضای شهر و انجام پروژه‌های عمرانی نباید باعث از بین رفتن درختان و فضای سبز شود و باید برای حفظ فضای سبز شهری تلاش کنیم.

معاون خدمات شهری شهردار همدان نیز با تأکید بر ارائه راهکارهای مناسب برای حفظ زیبایی شهر و فضای سبز گفت: از کارشناسان و مسؤولان انتظار می‌رود با بررسی مسائل گوناگون شهر و تحلیل مشکلات در جلسه‌های تخصصی با هدف بهبود و ارتقا سطح خدمات رسانی به شهروندان اقدام کنند.

وحید علی ضمیر افزود: یک دستورالعمل اجرایی برای حفظ و جلوگیری از تخریب فضای سبز در جریان عملیات عمرانی و توسعه شهری از طرف سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری ارائه شود، تا کمترین آسیب به فضای سبز شهری وارد گردد.

بابک آزاد،‌ سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نیز به جمع آوری 3 هکتار چمن و جایگزینی آن با گونه‌های کم آب بر، توزیع 20 هزار اصله نهال بین شهروندان و کاشت بالغ بر 4هزار و 800 اصله درخت در معابری که فاقد درختکاری بودند ظرف سه ماه گذشته اشاره کرد.

انتهای پیام/

خانه هرمندان در همدان ساخته می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.