سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه موج حملات لفظی به مقامات دولت ترامپ در محافل عمومی

برخورد لفظی یک زن با رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا در رستوران

یک زن در رستورانی در واشنگتن ضمن انتقاد از «اسکات پروئت» از وی درخواست کرد از سمت خود کناره‌گیری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک زن در رستورانی در واشنگتن با اسکات پروئت، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا، برخورد لفظی کرد و از او خواست از سمت خود کناره‌گیری کند. این تازه‌ترین رخدادی نیست که در آن یک مقام  دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در رستوران مورد حمله لفظی قرار گرفته است.

این زن ویدئوی برخورد لفظی خود با رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا را در صفحه کاربری‌اش در فیس‌بوک منتشر کرده است. وی در توضیح این ویدئو نوشته است: «او سه میز با من و فرزندم که در حال صرف ناهار بودیم فاصله داشت. باید به او چیزی می‌گفتم.»

این کاربر در ادامه افزود: «این مرد با تصمیمات خود مبنی بر لغو قوانین محیطی به نفع شرکت‌های بزرگ به طور مستقیم و چشم‌گیری در حال آسیب رساندن به آینده و سلامت کودک من و هر کودک دیگری است و در این میان، از پول مالیات‌دهندگان خرج زندگی مجلل خود می‌کند.»

این زن در این ویدئو که بیش از 100 هزار بار دیده شده است، به سوی صندلی اسکات پروئت می‌رود و به او می‌گوید: «من می‌خواهم از شما درخواست کنم به دلیل آنچه بر سر محیط زیست و کشورمان می‌آورید، از سمت خود کناره‌گیری کنید.»

وی در این ویدئو خطاب به پروئت افزود: «ما به فردی در سازمان حفاظت از محیط زیست نیاز داریم که در حقیقت از محیط زیست حمایت کند؛ فردی را می‌خواهیم که به تغییرات اقلیمی اعتقاد داشته باشد و برای حفاظت از منافع همه ما، از جمله کودکانمان، آن را جدی بگیرد.»

وی که به نظر می‌رسد کاغذ یادداشتی در دست داشته و از روی آن می‌خوانده است، افزود: «من از شما می‌خواهم پیش از آن‌که رسوایی‌ها شما را از سمت خود برکنار کند، خودتان استعفا دهید.»

پروئت به اتهام سو استفاده از قدرت خود به منظور یافتن شغل برای همسرش و نیز دریافت تخفیف برای اجاره آپارتمان از یک شرکت لابی‌گر مورد انتقادهای گسترده‌ای قرار گرفته است. با این حال، وی به سخنان این زن پاسخ نداد. در پایان این ویدئو متنی دیده می‌شود که نشان می‌دهد او پیش از بازگشت این زن به صندلی خود، از رستوران خارج شده است.

با این حال، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا تنها مقام در دولت ترامپ نبوده است که در رستوران مورد انتقاد مردم قرار گرفته است. پیشتر، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید که به رستورانی در ایالت ویرجینیا مراجعه کرده بود، به دلیل اعتراض صاحب این رستوران مجبور به ترک آن شد.

همچنین عده‌ای از مردم آمریکا هنگامی که استیون میلر، مشاور کاخ سفید در یک رستوران مکزیکی حضور داشت، او را «فاشیست» خواندند.

کرستن نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز به دلیل اعتراضات مردم که فریاد می‌زدند «شرم بر تو»، مجبور به ترک یک رستوران مکزیکی شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.