سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره آب و فاضلاب بروجرد خبر داد؛

افت فشار آب در ۹۰ درصد از شهر بروجرد

رئیس اداره آب و فاضلاب بروجرد گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد شهر با افت فشار آب مواجه هستند، ولی قطعی در این بخش‌ها رخ نداده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حبیب اله حدادی، رئیس اداره آب و فاضلاب بروجرد روز دوشنبه در جلسه شورای اداری بروجرد که در محل فرمانداری برگزار شد گفت: کاهش میزان بارندگی و تغییر در زمان بارش‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده که در صورت عدم مدیریت صحیح می‌تواند به مشکل جدی تبدیل شود.

وی افزود: منابع آبی بروجرد از سه منبع تامین می‌شود و در حال حاضر ۹۰ درصد شهر با افت فشار آب مواجه هستند، ولی قطعی در این بخش‌ها رخ نداده، اما در شهرک اندیشه به دلیل این که پنج مرحله پمپاژصورت می‌گیرد در صورتی که در هر مرحله‌ای برق قطع شود، با مشکل قطع آب نیز مواجه خواهیم بود.

حدادی بیان کرد: ۷۰ درصد آب شرب از چاه‌ها و منابع زیر زمینی تامین می‌شود، اما بیشترین مصرف آب مربوط به فضای سبز و چمن است که باید در این راستا صرفه جویی شود و آبیاری در شب صورت گیرد.

به گفته وی ۱۰۶ هزار انشعاب در بروجرد وجود دارد و به نظر می‌رسد ۴۵۰۰ انشعاب غیر مجاز وجود داشته باشد و متاسفانه برخی از مراکز خدماتی به سمت انشعابات غیر مجاز روی اورده اند.

رئیس آب و فاضلاب بروجرد گفت: آب روستا‌های شمال شهر در فاز اول هفت روستا را تحت پوشش قرار می‌دهند و با ۶ مرحله پمپاژ آب مورد نیاز به دست آن‌ها می‌رسد، اما متاسفانه برخی از اهالی روستا از این اب برای کشاورزی و آبیاری مزارع استفاده می‌کنند.

در ادامه "امین بهنیا" مدیر امور آب منطقه‌ای بروجرد گفت: تامین آب شرب و حفاظت از منابع آب بر عهده این سازمان است و ۲۲ حلقه چاه تجهیز شده داشتیم که آب مورد نیاز را وارد مدار کنند.

انتهای پیام/د

۹۰ درصد شهر بروجرد با افت فشار آب مواجه هستند

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.