سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه طرح‌های توانمندسازی روستاییان در استان بوشهر

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری بوشهر گفت: طرح‌های توانمندسازی روستاییان در استان بوشهر توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،   فاطمه دهقانی پیش از ظهر دوشنبه در نشست با دهیاران استان بوشهر اظهار داشت: دهیاران در راستای تحقق این امر می‌توانند از تمام ظرفیت‌های دولتی و بخش خصوصی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: شورا‌های اسلامی روستا و دهیاری‌ها به عنوان دو نهاد مدیریت روستایی وظیفه دارند در راستای توسعه و آبادانی روستا‌ها و سیاست‌های دولت تدبیر و امید فعالیت و تلاش مضاعفی داشته باشند.

دهقانی اظهار داشت: باید بتوانیم با شناخت ظرفیت‌ها و استعداد‌های بالقوه روستا‌های استان خدمات مطلوب و شایسته‌ای برای مردم و نیز توسعه و آبادانی بیش از پیش روستا‌ها انجام دهیم.

وی با بیان اینکه که در اغلب روستا‌های ما ظرفیت تولید و ایجاد شغل وجود دارد، افزود: باید با برنامه ریزی و شناسایی این ظرفیت‌ها در راستای ایجاد شغل و منبع درآمدی تلاش شود ضمن اینکه ترویج و تقویت فرهنگ کار و فعالیت جمعی در قالب تشکل‌های غیردولتی و با مشارکت خود مردم روستا‌ها می‌تواند گره گشای مشکلات موجود در روستا‌ها باشد.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری بوشهر گفت: در چند سال اخیر با حمایت‌های دولت و رویکرد‌های حمایتی مسئولان، بستر‌های لازم برای مشارکت روستاییان در روند توسعه و آبادانی روستا‌ها آغاز شده است بویژه طرح اشتغال پایدار روستایی و پیش بینی تسهیلات کم بهره برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در روستا‌ها که توسط دولت در دست اجرا است، نوید بخش تحولات بسیار خوبی در مناطق روستایی است.

دهقانی با بیان اینکه با ایجاد جذابیت‌های گردشگری زمینه افزایش درآمد روستاییان را فراهم کرد، اظهار داشت: روستاییان علاقمند به کار و تلاش هستند، اما باید در چارچوب طرح و برنامه و در این روستا‌ها برخی اقدام‌های بهسازی و زیباسازی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری انجام شود تا گردشگر رغبت بیشتری برای آمدن به مناطق روستایی داشته باشد.

وی بر ضرورت توجه دهیاران به پروژ‌های عمرانی مورد نیاز مناطق روستایی و ضرورت تکمیل برخی پروژه‌های که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند تا پایان هفته دولت تاکید کرد.

دهقانی ادامه داد: مشارکت فعال روستاییان در برنامه‌های توسعه کالبدی روستا‌ها رویکردی مهم در راستای بها دادن به نقش مردم است که توان‌بخشی و ابتکار عمل خود روستاییان را به­ دنبال دارد تا خود آن‌ها با توجه به نیازهایشان در عمران روستا مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: در صورتی‌که مشارکت مردم در روند برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های عمران روستایی تلاشی جهت‌دار، داوطلبانه و با نظارت و هماهنگی نهاد‌های مردمی سازمان‌یافته در خود روستا باشد، علاوه بر ایجاد همدلی و همبستگی بین مردم، زمینه‌ساز توسعه روستایی با سرعت بیشتر و ابعاد وسیع‌تر و کاراتر است.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری بوشهر گفت: تحقق این امر نیازمند شناخت جامع از روش‌ها و زمینه‌های مشارکت مردم روستا‌ها در فرایند عمران روستا‌ها و ظرفیت‌هایی است که جز با نگاه دقیق در مقیاس محلی و خرد، قابل بهره‌برداری نیستند.

دهقانی افزود: امیدواریم پروژه‌های عمرانی دهیاری‌ها که درصد پیشرفت فیزیکی بالایی دارند تا پایان هفته دولت افتتاح شود.

انتهای پیام/م

طرح‌های توانمندسازی روستاییان در استان بوشهر توسعه می‌یابد

برچسب ها: اشتغال ، صدای مردم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.