سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد ۸ ناحیه صنعتی فعال روستایی در استان بوشهر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر با اشاره به ایجاد ۸ ناحیه صنعتی فعال روستایی در این استان گفت: برای رونق و اشتغال در روستا‌های استان بوشهر امکانات و تسهیلات لازم به سرمایه‌گذاران در نواحی صنعتی روستایی واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهدی صفوی ظهر امروز در نشست بررسی اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی با اشاره به ایجاد نواحی صنعتی در روستا‌ها اظهار داشت:هدف از ایجاد نواحی صنعتی روستایی کمک به اشتغالزایی روستاییان، توسعه پایدار در روستا و جذب سرمایه‌گذاری است که این مهم هم‌اکنون در شرکت شهرک‌های صنعتی پیگیری می‌شود.

وی با ذکر این نکته که نواحی صنعتی روستایی می‌تواند زمینه‌ساز رونق اشتغال، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه و توسعه صنعتی در این مناطق شود گفت: این نواحی از حدود ۱۰ سال پیش از سازمان جهاد کشاورزی بر اساس قانون حمایت از ایجاد نواحی صنعتی روستایی به شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر با اشاره به ایجاد ۸ ناحیه صنعتی فعال روستایی در این استان خاطر نشان کرد: نواحی صنعتی روستایی در مناطق چغادک، گزبلند، بویرات، بنه گز، دشتی، بنک و لمبدان ایجاد شده و امسال یکی از اهداف این شرکت گسترش امر آموزش برای مدیران و پرسنل واحد‌های صنعتی مستقر در این مناطق است.

صفوی با بیان اهمیت توسعه نواحی صنعتی روستایی در توسعه مناطق محروم تصریح کرد: از آنجا که در نواحی صنعتی روستایی مشابه شهرک‌های صنعتی مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی درنظر گرفته می‌شود سرمایه‌گذاران می‌توانند در آن‌ها فعالیت تولیدی کنند به علاوه اینکه با توجه به نزدیکی به مرز‌ها امکان شناسایی و هدف‌گذاری برای بازار‌های مصرف خارجی بیشتر است.

وی از ارائه تسهیلات لازم به سرمایه‌گذاران در نواحی صنعتی روستایی خبرداد و بیان کرد:برای رونق و اشتغال در روستا‌های استان بوشهر امکانات و تسهیلات لازم به سرمایه‌گذاران در نواحی صنعتی روستایی واگذار می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر افزود: با توجه به ابلاغ قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستائی و عشایری با استفاده از منایع صندوق توسعه ملی طرح‌ها و واحد‌های صنعتی مستقر در نواحی صنعتی می‌توانند از تسهیلات سرمایه گذاری بین چهار تا شش درصد برای سرمایه گذاری در نواحی روستایی استفاده کنند.

صفوی با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها در نواحی صنعتی روستایی گفت: نواحی صنعتی روستایی به مناطق صنعتی با مساحت کمتر از ۵۰ هکتار اطلاق می‌شود که شامل مجموعه‌ای ساماندهی شده از واحد‌های صنعتی با اولویت صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و خدمات پشتیبانی است و در آن امکانات زیربنایی و خدمات ضروری مورد نیاز واحد‌های صنعتی تامین می‌شود.

انتهای پیام/م

تسهیلات اعتباری کم‌بهره به سرمایه‌گذاران در نواحی صنعتی روستایی واگذار می‌شود

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.