سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سناریو بی پایان مرگ در جاده‌های فارس؛

مرگ ۱۵۶ نفر در حوادث جاده‌ای فارس/ ثبت بیشترین مرگ و میر‌ها در محور‌های جنوب غربی استان

رئیس اورژانس فارس از مرگ ۱۵۶ نفر در حوادث جاده‌ای استان در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

محمد جواد مرادیان سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در تشریح حوادث جاده ای فارس، گفت: درسه ماه ابتدای امسال تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۹۱ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ شیراز برقرار شده است.

وی مجموع ماموریت‌های فوریت‌های پزشکی انجام شده در سه ماهه اول سال ۹۷ در استان را ۵۸ هزار و ۸۷۶ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد ماموریت‌ها ۴۰ هزار و ۵۳ مورد شهری و ۱۸ هزار و ۸۲۳ مورد جاده‌ای بوده است.

وقوع  ۱۲ هزار و ۵۰ مورد تصادف در محورهای مواصلاتی فارس

مرادیان همچنین با ابراز تاسف از کشته شدن ۱۵۶ نفر در جاده‌های استان خبر داد و ادامه داد: در این مدت مذکور ۱۲ هزار و ۵۰ مورد تصادف به وقوع پیوست.

وی بیان کرد: از این تعداد تصادفات هفت هزار و ۴۹۸ مورد شهری و چهار هزار و ۵۵۲ مورد جاده‌ای بوده است.

مرادیان اظهار داشت: از مجموع مصدومان حوادث تصادفی نیز ۱۰ هزار و ۳۸۲ نفر به مراکز درمانی اعزام و چهار هزار و ۱۷۰ نفر در صحنه حادثه درمان شدند.

افزایش دو درصدی مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵/ فعالیت ۱۳۱ پایگاه  اورژانس شهری  و جاده ای

رئیس اورژانس فارس از افزایش ۲ درصدی کل مأموریت‌های انجام شده توسط اورژانس ۱۱۵ استان طی سه ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

او تصریح کرد: در سه ماهه اول سال ۹۷ تعداد ۱۵ زایمان موفق داخل آمبولانس‌های اورژانس فارس صورت گرفته است.

مرادیان گفت: در این مدت نیز شاهد ۱۶ ماموریت CPR موفق توسط کادر اورژانس ۱۱۵ بوده ایم.

به گفته رئیس اورژانس فارس در سال گذشته ۸۷ هزار و ۱۳۹ مورد تماس مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۵ شیراز به ثبت رسیده است.

دکتر مرادیان با اشاره به فعالیت چهار بالگرد اورژانس در فارس که مربوط به شیراز، جهرم، آباده و لار است، یادآور شد: هم اینک ۹۳ پایگاه جاده‌ای و ۳۸ پایگاه شهری اورژانس به همراه ۲۵۰ دستگاه آمبولانس مشغول خدمات رسانی به هموطنان در تمام نقاط استان هستند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در پایان ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی تمامی پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی، تاکیدکرد: با توجه به سفر‌های تابستانی، اورژانس آماده‌تر از همیشه جهت ارائه خدمات به همشریان عزیز و مسافران است.

ثبت بیشترین مرگ و میر‌ها در محور‌های جنوب غربی فارس

سرهنگ هاشم دهقانی جانشین رئیس پلیس راه شمال فارس هم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علل عمده حوادث رانندگی را به ترتیب عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ عنوان کرد.

دهقانی با بیان اینکه در سال جاری در محور‌های شمالی از جمله شیراز اصفهان شاهد وقوع بیشترین تصادفات را بوده ایم، تصریح کرد: بیشترین کشته‌های سوانح رانندگی در محور‌های جنوب غربی از جمله محور کازرون -قائمیه –نورآباد-گچساران اعلام شده است.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.