سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح کشت داروهای گیاهی

رئیس بهره‌برداری اداره‌کل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: بیش از سه هزار و 200 هکتار از عرصه‌های منابع ملی استان تاکنون برای اجرای طرح کشت و توسعه داروهای گیاهی، خوراکی و صنعتی واگذار شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه محمدجواد ابراهیمی رئیس بهره‌برداری اداره‌کل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت : برنامه کشت و توسعه داروهای گیاهی، خوراکی و صنعتی در استان کرمانشاه از سال 90 آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی گفت : بیش از سه هزار و 200 هکتار از عرصه‌های منابع ملی استان تاکنون برای اجرای طرح کشت و توسعه داروهای گیاهی، خوراکی و صنعتی واگذار شده است.

وی به کشت و توسعه گیاهان دارویی چند‌ساله همچون آویشن، موسیر، کنگر اشاره و بیان کرد: توسعه گونه‌های درختچه‌ای مثل گل‌محمدی، سماق، زرشک و... را در سطح رویشگاه‌های استان در برنامه داریم.

ابراهیمی با اشاره به شناسایی بیش از 280 گونه مختلف از گیاهان دارویی، خوراکی و صنعتی در سطح رویشگاه‌های استان، ادامه داد: درختانی با ارزش دارویی و صنعتی مانند بنه و امرو بوده در راستای این طرح در استان کشت و توسعه داده شده است.

این مسؤول با بیان اینکه سال گذشته 2 هزار و 700 تن کنگر از استان به خارج از مرزها صادر شده است، گفت: همچنین مقادیر بسیار زیادی موسیر و اویشن وارد بازار شد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

کشت و توسعه داروهای گیاهی

 

 

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.