سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم:

خدشه به وجهه جامعه هیئت علمی آثار مخربی دارد/ از جایگاه و منزلت آموزش عالی صیانت می‌کنیم

غلامی گفت: جامعه هیئت علمی الگوی رفتاری دانشجویان هستند، خدشه به این الگوها می‌تواند آثار مخربی داشته باشد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دومین همایش رؤسای هیات‌های بدوی و تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور که صبح امروز (دوشنبه) در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: وجود هیئت‌های رسیدگی به تخلفات به منظور کنترل و نظم بخشیدن و تذکر به مجموعه‌های موجود در دانشگاه‌ها بسیار مؤثر است.
 
به گفته وی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات مسائل و مطالبی را به عنوان راهنما، تذکر و حتی در قالب کارگاه در محیط‌های دانشگاهی ارائه می‌کنند که اثرات راهنمایی در محیط‌های کاری را دارا می‌باشند.
 
وزیر علوم تصریح کرد: در هر جامعه‌ای سهواً یا عمداً تخلف و اشتباهی ممکن است رخ دهد که منتهی شود به یک مرجع رسیدگی به تخلفات و با توجه به اینکه هیئت‌های رسیدگی به تخلفات در محیط‌های دانشگاهی از بدنه دانشگاه‌ها هستند، این سنخیت شغلی و آشنایی با مسائل محیطی، بسیار کارساز و مؤثر در نوع رسیدگی، نتیجه‌گیری و ورود و خروج به مسائل است؛ فرصت مغتنمی است که مسائل به مراجع درون سیستم ارجاع می‌شود.

هر حکمی باید مبنای قانونی داشته باشد

وی با تأکید بر اینکه هر حکم و دستوری باید مبنای قانونی بر آن حاکم باشد افزود: حق و حقوق افراد بسیار حائز اهمیت است؛ اصل بر برائت افراد است و رسیدگی به تخلف باید در حین اشتغال صورت گیرد و اجرای حکم پس از تجدید نظر انجام شود.
 
غلامی محیط‌های دانشگاهی و علمی را در مقایسه با سایر نهادهایی که در سطح جامعه وجود دارند، جزو محیط‌های سالم، پاک و مقدس دانست و عنوان کرد: اگر نسبت به این محیط‌ها حساسیت نشان می‌دهیم به خاطر آن است که این محیط‌ها باید پاک باقی بمانند و مورد سوءظن افراد و اشخاص قرار نگیرند.
 
به گفته وی، جامعه هیئت علمی چون الگوی رفتاری دانشجویان هستند، هرگونه خدشه به این الگوها می‌تواند آثار مخرب بسیاری داشته باشد و قطعاً می‌دانیم که مدیران دانشگاه‌ها به این مهم توجه ویژه دارند.
 
وزیر علوم افزود: تلاش می‌کنیم صیانت از جایگاه و منزلت آموزش عالی و اعضای خانواده آموزش عالی، استادان، کارکنان و دانشجویان صورت گیرد؛ از این رو ضمن توجه به رعایت قوانین، مسائل مربوط به دانشگاه‌ها باید در داخل دانشگاه حل و مرتفع شود.
 
انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.