سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس کشور مطرح کرد؛

۳۰ درصد مدارس کشور باید بهسازی شوند/مدارس چند شیفت نداریم و دو شیفت کاهش یافته است

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس کشور گفت: ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی و نوسازی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرالله رخشانی مهر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس کشور امروز دوشنبه در بازدید از پروژه‌های مدرسه سازی جهرم با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰ درصد مدارس کشورمان نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند، اظهار امیدواری کرد: با تخصیص مبلغ مورد نیاز که در هر بخش متفاوت است در برنامه ششم بتوان این مدارس را مقاوم و بازسازی کرد.

وی ادامه داد: شناسنامه فنی مدارس در سال ۸۲ تهیه شد و طبق آن از ۱۰۷ هزار مدرسه موجود در کشور ۷۰ درصد آن نیازمند بازسازی و مقاوم سازی بود که در برنامه چهارم و پنجم توسعه ۴ هزار میلیارد تومان برای نوسازی این مدارس اختصاص یافت.

رخشانی مهر با بیان اینکه در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی باید وضعیت آموزش و پرورش شرایط مطلوب تری داشته باشد، تصریح کرد: اکنون در مقایسه با قبل از انقلاب پیشرفت خوبی در این زمینه داشته ایم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس کشور گفت: در حال حاضر نیز در کشور به ازای هر دانش آموز ۵.۲ متر مربع فضای آموزشی داریم که استاندارد جهانی آن ۸ مترمربع است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مدارس چند شیفت در کشور نداریم، افزود: تعداد مدارس دو شیفت نیز در مقایسه با دهه ۷۰ و ۸۰ بسیار کاهش یافته است.

رخشانی مهر با بیان اینکه سیستم سرمایی و گرمایی در ۷۰ تا ۸۰ درصد مدارس کشور اصلاح شده، ادامه داد: مقاوم سازی‌های مدارس نیز بر اساس استاندارد‌ها انجام شده و ایمن است و مصداق آن، تخریب نشدن این مدارس در زلزله کرمانشاه است.

این بازدید با هدف آگاهی از نحوه و روند ساخت این طرح‌ها انجام گرفت.

انتهای پیام/ن

صحبت های رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس کشور در جهرم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.