سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش شبانه‎روزی مهندسان و متخصصان سازندگی سپاه برای آبرسانی بهتر به خرمشهر و آبادان +عکس

با کوشش شبانه‌روزی مهندسان ایرانی و متخصصان سازندگی سپاه، خط دوم طرح آبرسانی غدیر برای انتقال آب از کرخه به آبادان حدود ۹۷ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "آبادان آب ندارد"، جمله‌ای که این روزها مکرر توسط برخی از فعالان فضای مجازی منتشر می‌شود و در فضای واقعی آبادانی‌ها برای رسیدن به جرعه‌ای آب شیرین ساعت‌ها در صف آب می‌ایستند.

مشکلات آبرسانی به شهرهای خوزستان از دیرباز دامن‌گیر مردم بوده به همین دلیل از سال 85 مطالعاتی انجام و مقرر شد تأمین آب در درازمدت برای آن‌ها در قالب دو طرح جداگانه (آبرسانی به شهرهای جنوبی، مرکزی و آبرسانی به شهرهای غربی استان) از سد کرخه عملیاتی شود و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، نیمه امسال این پروژه مهم به بهره برداری می رسد، شور شدن بیش از حد رودخانه بهمن شیر و به تبع آن تبدیل آب شرب شبکه به آب بسیار شور و غیرقابل مصرف، مهندسان ایرانی و متخصصان سازندگی سپاه را بر آن داشت تا اجرای خط دوم انتقال آب غدیر را سرعت دهند.

بهره برداری از خط دوم انتقال آب غدیر، ظرفیت آبرسانی به آبادان و خرمشهر را 4 برابر می کند و کیفیت آب بالا رفته و دیگر مردم این دو شهر و روستاهای اطراف، شاهد بروز مشکلاتی اینچنینی نخواهند بود.

در حال حاضر احداث خط دوم انتقال آب غدیر به صورت "چهار شیفته" و شبانه روزی در حال انجام است تا به جای نیمه امسال، در روز پانزدهم ماه جاری شاهد بهره برداری از این خط انتقال آب باشیم.

با همت مهندسان کشورمان خط دوم طرح آبرسانی غدیر برای انتقال آب از کرخه به آبادان حدود 97 درصد پیشرفت داشته است. برای رساندن آب از ایستگاه پمپاژ ام الدبس واقع در 100 کیلومتری خرمشهر که توسط آن آب کرخه به خط لوله غدیر تزریق می شود، تاکنون بیش از 86 کیلومتر لوله گذاری شده و تنها کمتر از سه کیلومتر دیگر باقی مانده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: خواندنی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
امین
۱۴:۲۵ ۱۱ تير ۱۳۹۷
اجرتون با امام زمان (عج)
خدا سپاه و زحمت کشان رو برای کشور و اسلام حفظ کنه
ان شا الله
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۱ تير ۱۳۹۷
درود بر خادمان مردمی