سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار مهاجرانی که در ۲۰۱۸ در دریای مدیترانه غرق شده‌اند از مرز ۱۰۰۰ تن گذشت

­سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد با مرگ ۲۰۴ مهاجر دیگر در سواحل لیبی، آمار مهاجرانی که از سال ۲۰۱۸ تاکنون در دریای مدیترانه غرق شده‌اند، از مرز ۱۰۰۰ تن گذشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا،  سازمان بین‌المللی مهاجرت روز یکشنبه اعلام کرد با مرگ حدود ۲۰۴ مهاجر غیرقانونی دیگر در سواحل لیبی در چند روز گذشته، آمار مهاجرانی که از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون در دریای مدیترانه غرق شده‌اند، از مرز یک هزار تن گذشت.

در بیانیه سازمان بین‌المللی مهاجرت در این باره آمده است طی روز‌های یکشنبه و جمعه گذشته دو کشتی حامل مهاجران غیرقانونی در دریای لیبی دچار سانحه شده است. به موجب این بیانیه همچنین از روز جمعه تا یکشنبه حدود یک هزار مهاجر غیرقانونی که سوار بر قایق‌های کوچک سعی داشتند خود را از طریق دریای آزاد به اروپا برسانند، از سوی گارد ساحلی لیبی به سواحل لیبی بازگردانده شدند.

عثمان بلباسی، از مقامات سازمان بین‌المللی مهاجرت در لیبی، اعلام کرد آمار مرگ و میر مهاجران در سواحل دریای این کشور به گونه‌ای هشداردهنده رو به افزایش است و قاچاقچیان انسان همچنان از یاس و پریشانی مهاجران برای ترک منطقه سوء استفاده می‌کنند.

ویلیام لیسی سوئینگ، دبیرکل سازمان بین‌المللی مهاجرت، اعلام کرد قصد دارد این هفته به منظور بررسی شرایط مهاجرانی که نجات داده شدند یا از سوی گارد ساحلی لیبی بازگردانده شدند به طرابلس -پایتخت لیبی- سفر کند.

او تاکید کرد سازمان بین‌المللی مهاجرت در عزم خود برای احترام به حقوق بشری همه مهاجران و توقف تجارت قاچاق انسان راسخ است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.