سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دور دنیا با نوآوران؛

از نرم افزاری که خانه شما را مدیریت می‌کند تا شستشویی که به آب نیاز ندارد

محققان در سراسر جهان موفق به طراحی وسایلی شده اند که به کمک آن‌ می‌توان زندگی آسانی داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گوره علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  دستاوردهای مخترعان در سراسر جهان است که سبب آسان شدن زندگی و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از اختراعات در سراسر جهان بپردازیم.

دستگاهی که به کمک نور خورشید آلاینده‌ها را ازبین می‌برد

محققان موفق به طراحی و ساخت فیلتر هوایی شده‌اند که می‌تواند آلوده‌ترین ذرات هوا رابه دام بی‌اندازد و آن‌ها را ازبین ببرد این ذستگاه که به کمک نانوفیلتر‌ها کار می‌کند از شیوع و رشد هرگونه قارچ و باکتری جلوگیری می‌کند.

این دستگاه که به کمک نور خورشید کار جداسازی آلاینده‌ها را انجام می‌دهد همچنین از طریق یک سلول خورشیدی برق تولید می‌کند.


بیشتر بخوانید: از نرم افزاری که اجسام را هوشمند می‌کند تا اسپیکری که لیوانتان می‌شود


 به وسیله نرم افزارهای هوشمند از خانه خود مراقبت کنید

امروزه وسایل هوشمند در خانه بسیار رونق پیدا کرده اند و اغلب خانه‌ها هوشمند شده اند، اما با گسترش روز افزون این فناوری باید توجه داشته باشیم که مبادا خانه ها هک شود؛ برای جلوگیری از این کار محققان به تازگی موفق به طراحی نرم افزاری شده اند که به وسیله آن می‌توان امنیت خانه را بالا برد این نرم افزار هرگونه رفتار مشکوکی را شناسایی می‌کند و به سرعت به صاحب خانه اطلاع می‌دهد تا ارتباط سایر دستگاه‌های هوشمند را هم قطع می‌کند.


بیشتر بخوانید: از طراحی کفش برای پا‌های بزرگ تا حمامی که با باتری کار می‌کند


 بدون ذره‌ای آب لباس‌هایتان را بشویید

همه افراد به دنبال راه‌هایی هستند که به جای شستن لباس کاری کنند که آن تمیز شود؛ شاید در گذشته این موضوع انجام شدنی نبود، اما امروز محققان به وسیله بخار آب موفق به طراحی وسیله‌ای شده اند که هرگونه آلاینده را از روی لباس‌ها پاک می‌کند.

این روش که با نام شستشوی خشک معروف است هرگونه ریزگرد و آلودگی را از روی لباس‌ها پاک می‌کند؛ در این فناوری بخار آب ۹۹ درصد از میکروب‌ها و باکتری‌های موجود بر روی سطح لباس را ازبین می‌برد البته باید توجه کرد که این دستگاه تنها برای لباس‌ها کاربرد ندارد بلکه آلاینده‌های بر روی سطح وسایل‌ها را هم پاک می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.