سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله علوی گرگانی عنوان کرد؛

تبلیغ معارف اهل بیت(ع) از نیازهای جامعه امروزی است

یکی ازنیازهای جامعه تبلیغ معارف اهل بیت(ع) است و به ویژه دردهه کرامت بایدجایگاه امام رضا(ع) وحضرت معصومه(س) را به مردم نشان دهیم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت الله علوی گرگانی عصر امروز در دیدار اعضای ستاد دهه کرامت که در دفتر معظم له برگزار شد،گفت:باید از این جلسات حداکثر استفاده را کنیم و دهه کرامت فرصت بسیار خوبی برای ترویج معارف اهل بیت (ع) است.

وی اضافه کرد: باید فرصت ها را مغتنم بشماریم، خداوند فرصت هایی را برای انسان گذاشته است تا مردم اجتماع تشکیل دهند و برای اهل بیت (ع) جشن برگزار کرده و عزاداری کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: یکی از نیازهای جامعه تبلیغ معارف اهل بیت (ع) است و به ویژه در دهه کرامت باید جایگاه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را به مردم نشان دهیم.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: برای برگزاری مراسم برای اهل بیت (ع) کوشا باشیم و اهتمام داشته باشیم تا تعالیم اسلامی را به خوبی ترویج کرده و استفاده کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر لزوم ترویج معارف دینی در جامعه ابراز کرد: جایگاه اهل بیت (ع) باید تبیین شود و مردم از برگزاری جلسات دهه کرامت بهره مند شوند.

آیت الله علوی گرگانی گفت: خداوند وجود حضرت معصومه (س) را وسیله ای برای تعلیمات دینی وعلمی قرار داد و امروز حوزه های علمیه مرکز ترویج علوم دینی در دنیا است و نظیر حوزه علمیه در دنیا وجود ندارد.

وی یادآورشد: به برکت وجود حرم حضرت معصومه (س) از کشورهای مختلف به قم می آیند و از علوم دینی بهره مند می شوند و بزرگانی که به درجات علمی رسیدند از وجود بارگاه کریمه اهل بیت (ع) است.

‌حجت‌الاسلام‌ حبیب‌رضا ارزانی ‌با اشاره به اقدامات ستاد دهه کرامت در یک دهه گذشته گفت: این ستاد در یک دهه فعالیت خود با بهره‌گیری از خرد جمعی و هم‌افزایی فکری به‌خوبی موفق شده برنامه‌های خود را به‌پیش ببرد.

وی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی و تلاش در راستای افزایش نشاط اجتماعی از مهم‌ترین اهداف ستاد دهه کرامت کشور است،ابراز کرد: در ستاد دهه کرامت کشور، 35 دستگاه مختلف با یکدیگر همکاری و تعامل دارند، تسهیل در فرایند برنامه‌ها و ایجاد بسترسازی‌های لازم برای فعالیت‌های سرور انگیز و بانشاط هدف عمده ستاد دهه کرامت کشور است.

مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت بیان کرد: برنامه‌های دهه کرامت با سه دهه اصلی انجام می‌شود که معرفت افزایی و استفاده از ظرفیت بالای مساجد و ظرفیت مردمی و نشاط و شور آفرینی از جمله آن است.

ارزانی خاطرنشان کرد: با توجه به توصیه‌ها و دغدغه‌های مقام معظم رهبری که به خدمت کریمانه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است تلاش می‌کنیم بستر سازی انجام شود و کار اصلی را مردم انجام دهند.

انتهای پیام/‌ح

دهه کرامت فرصت بسیار مناسبی برای ترویج معارف اهل بیت(ع) است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.