سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد؛

انتقال ۱۸ سر «گاندو» به مراکز نگهداری در جنوب سیستان و بلوچستان

مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: تعداد ۱۸ سر تمساح پوزه کوتاه (گاندو) از ابتدای سال جاری تاکنون به مناطق دارای آب و یا مرکز نگهداری و تیمار «ریکوکش» منتقل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  به نقل از روابط عمومی سازمان محیط زیست استان؛ نیره پورملایی مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار داشت: جمعیت موجود تمساح پوزه کوتاه در جنوب شرقی ایران عمدتاً در طول رودخانه‌های مهم منطقه یعنی «سرباز»، «کاجو» و «باهوکلات» متمرکز شده اند.

وی با اشاره به اینکه در این مسیر نباید از اهمیت و نقش زیستگاه‌های مثل سد «پیشین» نیز چشم پوشی کرد، افزود: جمعیت تمساح پوزه کوتاه تالابی در سطح وسیعی از این زیستگاه‌ها پراکنده است که این ویژگی یکی از مهمترین عوامل تهدید کننده این گونه محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: این پراکندگی زیستگاه‌ها موجب کاهش ارتباط درون جمعیتی آن‌ها می‌شود که به نوبه خود دارای تأثیراتی سوء بر ساختار جمعیتی تمساح‌ها است و در چنین شرایطی، با بروز مشکلات خاص نظیر خشکسالی، امکان دسترسی به زیستگاه‌های مناسب نیز کمتر می‌شود.

پورملائی از جمله برنامه‌های حفاظتی و مراقبتی از تمساح پوزه کوتاه تالابی در جنوب استان را پیگیری و رهاسازی حق آبه زیست محیطی بصورت هر ۴۵ روز یکبار در برکه‌ها و محل زیست تمساح‌ها اعلام کرد.

وی زنده گیری و رهاسازی تمساح‌ها از زیستگاه‌ها (هوتک‌ها و برکه ها) که آب در آن‌ها خشک شده است را از دیگر برنامه‌های مراقبتی برشمرد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۸ سر تمساح به مناطق دارای آب و یا مرکز نگهداری و تیمار «ریکوکش» منتقل شده اند.

انتهای پیام/ع

زنده گیری و رهاسازی  گاندو در جنوب سیستان و بلوچستان

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.