سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره جنوبی ساخت پاسگاه‌های نظامی نزدیک مرز دو کره را تعلیق کرد

منابع رسمی اعلام کردند ارتش کره جنوبی طرح‌های ساخت پاسگاه‌های نظامی واقع در فاصله ۵ تا ۱۰ کیلومتری منطقه غیرنظامی شده بین دو کره را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاب، منابع رسمی روز یکشنبه اعلام کردند ارتش کره جنوبی طرح‌های ساخت پاسگاه‌های نظامی واقع در فاصله ۵ تا ۱۰ کیلومتری منطقه غیر نظامی شده بین دو کره را به حالت تعلیق در آورد.

یک منبع دولتی نزدیک به این پرونده اعلام کرد: «ما طرح‌های جدید ساخت ۹۰ تا ۱۰۰ پاسگاه نظامی با مشخصه آلفا را در نزدیک مرز بین دو کره به تعویق انداختیم».

این منطقه غیر نظامی شده به چهار دسته تقسیم بندی شده است و آلفا نزدیک‌ترین منطقه به مرز بین دو کره است که به منطقه‌ای غیر نظامی تبدیل شده است.

این تصمیم گیری در چارچوب بیانیه پانمونجوم جا دارد. پانمونجوم منطقه‌ای است که کره شمالی و جنوبی توافق کردند آن را به صورت تدریجی از سلاح‌های نظامی خالی و احتمالا نیرو‌های خود را در منطقه‌ای دور از مرز بین دو کشور مستقر کنند. دو طرف همچنین قصد دارند پادگان‌های جدید را ایجاد و مواضع توپخانه‌ای خود را تقویت کنند.

یک منبع وزارت دفاع (کره جنوبی) در مصاحبه با خبرگزاری یونهاب گفت: در صورت تغییر شرایط امنیتی در شبه جزیره کره، تعلیق ساخت پاسگاه‌های نظامی، از هزینه‌های غیر ضروری جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۰ تير ۱۳۹۷
اخر ما نفهمیدیم، اگه کره شمالی داره زیر ابی میره پس اینهمه توافق کره شمالی و جنوبی که هرروز هم بیشتر میشه دیگه چیه؟!!