سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مداح در نشست خبری مطرح کرد؛

نوسازی 202 هزار دستگاه ناوگان فرسوده حمل‎و‌نقل جاده‌ای

عضو هیئت عامل سازمان راهداری گفت: 202 هزار دستگاه ناوگان فرسوده جاده‌ای با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد و 666 میلیون دلار نوسازی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرامرز مداح عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل اجرایی با اشاره به اینکه طرح نوسازی ناوگان فرسوده بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در دستور کار این سازمان قرار گرفته است، اظهار کرد: با توجه به تسریع فرایند پیگیری و تصویب شورای اقتصاد صندوق توسعه ملی و صدور ابلاغیه از سوی معاون اول رئیس جمهور به تمام بانک‌ها و صدور ابلاغیه از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل طرح نوسازی ناوگان فرسوده بخش حمل‌ونقل جاده‌ای با سرعت بیشتری در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: هم اکنون در بخش برون شهری از مجموع 140 هزار دستگاه کامیون فرسوده، 120 هزار دستگاه در این طرح نوسازی خواهند شد.

مداح گفت: 9 هزار دستگاه از 13 هزار اتوبوس فرسوده و 48 هزار و 500 دستگاه از 57 دستگاه مینی بوس و 6 هزار دستگاه وانت فرسوده در این طرح نوسازی خواهند شد.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری تأکید کرد: در این طرح 2 هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس، کامیون و کامیونت فرسوده در حوزه درون و برون شهری با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 666 میلیون دلار نوسازی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه این مصوبه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری مطرح شد، گفت: پیگیری تمامی امور مربوط به این نوسازی از سوی وزارت صنعت خواهد بود و شهرداری‌ها در بخش درون شهری و سازمان راهداری بخش برون شهری این نوسازی را بر عهده دارند.

مداح تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد برای نوسازی ناوگان عمومی فرسوده حمل و نقل بار و مسافر کشور مابه‌التفاوت صرفه‌جویی انجام گرفته در نوسازی خودروها از سوی وزارت نفت به ازای اسقاط یک خودروی فرسوده و جایگزینی یک خودروی نو محاسبه و پرداخت می‌شود.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری بیان کرد: منابع حاصل از صرفه‌جویی سوخت به سرمایه‌گذاران عامل صرفه‌جویی ناوگان فرسوده در صورت برابر یا بیشتر بودن تعداد و مجموعه ظرفیت کامیونت‌‌ها، کامیون‌ها و کشنده‌های اسقاط شده با تعداد و مجموع ظرفیت خودروهای جایگزین شده جدید برای هر قرارداد منعقده مشروط به آنکه خودروهای فرسوده فوق با تأیید سازمان راهداری حداقل یک سال قبل از نوسازی در شبکه حمل و نقل عمومی فعال بوده باشند طبق جدول محاسباتی تهیه شده قابل پرداخت است.

وی درباره مکانیزم حاصل از صرفه‌جویی گفت: مکانیزم پرداخت به این صورت است که پس از تحویل خودروی نو به خریدار، شرکت ملی نفت ایران مکلف است در مقاطع 6 ماهه پس از آن بسته به نوع خودرو، در سررسید‌های بازپرداخت مبالغ گفته شده را تا سقف کل مبلغ جدول مصوب پرداخت کند.

مداح تأکید کرد: در فرایند خودرو مبلغ پرداختی دولت بابت خرید خودرو به صورت کمک بلاعوض دولت از محل صرفه‌جویی سوخت پرداخت می‌شود.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری گفت: متقاضیان برای خرید، 20 درصد را به عنوان آورده و حدود 30 درصد را نیز به صورت تسهیلات با نرخ سود اعلامی از سوی بانک مرکزی پرداخت می‌کنند.

وی اظهار کرد: از زمان دریافت فاینانس و تأمین قطعات مورد نیاز برای تولید خودرو حداکثر حدود یکسال به طول می‌انجامد که طی این دوره صندوق توسعه ملی اقساط فاینانس را پرداخت تا پس از تحویل خودرو به متقاضی از محل پیمایش انجام شده و صرفه‌جویی‌های صورت گرفته این بازپرداخت صورت می‌گیرد.

انتهای پیام /

برچسب ها: ناوگان ، فرسوده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.