سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گل محمدی جایگزین موفقی برای محصولات پر آب در کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت: افزایش سطح زیر کشت گل محمدی در استان کرمان به میزان ۳۷۰۰ هکتار به عنوان محصول جایگزین موفق بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس سعیدی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: با توجه به اینکه در زمینه آب در استان کرمان در شرایط حاد قرار داریم و با چالش‌های بسیار زیادی در این خصوص مواجه هستیم، تغییر الگوی کشت چند سالیست در دستور کار جدی سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی بیان داشت: یکی از کشت‌هایی که می‌تواند جایگزین کشت‌های پرآب بر در استان باشد، کشت گل محمدی است.

وی بیان داشت: در استان کرمان در حال حاضر ۳۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی داریم که از این میزان سالیانه هفت هزار تن گل تولید میشود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بیان داشت: با کار‌های ترویجی که انجام شده است سطح زیر کشت گل محمدی در استان کرمان توسعه یافته است.

وی افزود: کشت گل محمدی مزایای بسیار خوبی دارد چرا که نیاز آبی گل محمدی بسیار پائین است و بزرگ‌ترین حسن گل محمدی این است که زمانی نیاز به آب دارد که زارعت از آب افتاده و باغات نیز دیگر نیازی به آن ندارند، لذا در جهت افزایش درآمد کشاورز می‌تواند تأثیر خوبی داشته باشد.

وی گفت: به دلیل شرایط اقلیمی که استان کرمان دارد به این نتیجه رسیده ایم که گل محمدی جزو کشت‌هایی است که در استان کرمان می‌تواند جایگزین کشت‌های پرآب بر باشد که با توسعه این نمونه کشت اکنون برای ۲۵۰ هزار نفر ایجاد شغل شده است.

سعیدی افزود: موضوع دیگری که مورد توجه جدی سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد، ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط با گل محمدی در استان کرمان است که در این زمینه اکنون ۷ کارخانه صنعتی ریا، ۲۷ کارخانه سنتی با تولید ۷۵۰۰ کیلوگرم گل محمدی‌تر از جمله اقداماتی است که سبب شده این محصول و کاشت آن در استان کرمان موفق عمل نماید.

اکنون به ازای هر کیلوگرم گرم گل محمدی یک لیتر گلاب و به ازای هر هزار کیلو گرم گلی که از آن گلاب دو آتشه تولید میشود ۹۰ گرم اسانس گل استحصال و به کشور‌های اروپایی صادر میشود.

سطح زیر کشت گل محمدی در استان کرمان از ۴۰ سال پیش شروع شده و اکنون به ۷۵۰۰ هکتار رسیده و ۷۰۰۰ تن کیلوگرم گل محمدی نیز در این استان تولید میشود.

انتهای پیام/ی

7هزارو 500هکتار سطح زیر کشت کل محمدی در کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.