سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید اسانس گل محمدی در کرمان

از هر کیلو گل محمدی حدود یک لیتر گلاب بدست می‌آید و یکی از محصولات جانبی که در این فرایند بدست می‌آید اسانس است که از هر یک تن گل که به گلاب تبدیل می‌شود حدود ۶۰ تا ۹۰ گرم اسانس جدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمودآبادی مدیر جهادکشاورزی شهرستان سیرجان گفت: جمعی از دهیاران، اعضاء شورا و کشاورزان منطقه بلورد و چهارگنبد سیرجان جهت آشنایی با مراحل گلاب گیری از کارخانه گلاب زهرا به منطقه لاله زار بردسیر بازدید کردند.

پس از این بازدید از باغات گل محمدی نیز بازدید بعمل آمد و رئیس مرکز جهاد کشاورزی بلورد نکات لازم در مورد شرایط کاشت و داشت و آفات و بیمای‌های گل محمدی و نحوه کنترل آن برای حضار بیان نمود.

کارشناس فنی کارخانه گلاب زهرا مراحل گلاب گیری را اینگونه بیان کرد: در ابتدا گل‌ها پس از توزین و خرید از کشاورز وارد مخازن مخصوص گلاب گیری می‌شوند و پس از اضافه کردن آب به آن وارد تقطیر شده و گلاب گیری صورت می‌گیرد.

وی افزود: از هر کیلو گل محمدی حدود یک لیتر گلاب بدست می‌آید و یکی از محصولات جانبی که در این فرایند بدست می‌آید اسانس است که از هر یک تن گل که به گلاب تبدیل می‌شود حدود ۶۰ تا ۹۰ گرم اسانس جدا می‌شود و مرحله اسانس گیری یکی از بخش‌های مهم کارخانه می‌باشد که در این قسمت از هر تن گلاب میزان ۲۵۰ گرم اسانس جداسازی شده و پساب آن جهت جداسازی فنول به مرحله بعدی انتقال داده می‌شد.

انتهای پیام/ی

بازدید از کارخانه گلاب بردسیر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.