سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رقابت سیا و اسکاتلندیارد برای حفاظت از جان ترامپ!

در آستانه سفر رئیس‌جمهور آمریکا به انگلیس رقابت شدیدی میان نیرو‌های سازمان سیا و اسکاتلندیارد برای حفاظت از ترامپ آغاز شده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس، در حالی که کمتر از دو هفته به زمان سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به انگلیس باقی مانده است، رقابت شدیدی میان نیروهای سازمان سیا و اسکاتلندیارد برای حفاظت از او آغاز شده است.

نزدیک به 250 نفر از ماموران سرویس مخفی آمریکا به همراه رئیس جمهور این کشور وارد انگلیس می شوند. از سوی دیگر، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا [سیا] در نظر دارد با توجه به گستردگی اعتراضات مردم انگلیس به سفر ترامپ، کنترل امور را برای حفاظت از او بر عهده بگیرد و از این طریق بر وجه سازمان نیز بیفزایند.

این در حالی است که کارفرمایان اسکاتلندیارد [پلیس شهر لندن] معتقدند در جریان این رویداد، آنها باید مسئولیت حفاظت از ترامپ را در برابر اعتراضات بیش از 55 هزار نفر از مردم پایتخت انگلیس بر عهده بگیرند.

در همین حال، یک صفحه در فیس بوک تحت عنوان «اعتراض به سفر ترامپ» اعلام کرد 154 هزار انگلیسی به سفر ترامپ اعتراض دارند و بیش از 55 هزار نفر درصدد شرکت در راهپیمایی اعتراضی هستند. برخی منابع نیز از حضور بیش از 200 هزار نفر در راهپیمایی اعتراضی خبر داده اند.

با توجه به مقیاس این راهپیمایی اعتراضی، نزدیک به 10 هزار نیروی پلیس برای حفظ امنیت شهری مورد نیاز است که هزینه 5 میلیون پوندی بر دوش مالیات دهندگان انگلیسی می گذارد.

یک منبع آگاه به روزنامه سان گفت: تیم ترامپ سیستم مخابراتی خود را در اختیار دارد. آنها بسیار حرفه ای هستند اما پلیس لندن در نظر دارد وظیفه برقراری تدابیر امنیتی و حفاظت از ترامپ را به تنهایی بر عهده بگیرد.

به عقیده پلیس لندن، حضور نیروهای امنیتی آمریکا باعث ایجاد خلل در فعالیت آنها می شود.

این منبع افزود: هنگامی که جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا به انگیس سفر کرد ماموران امنیتی آمریکایی با یورس به اتاق کنترل، در عملکرد ما اختلال ایجاد کردند. آنها این کار را دوباره انجام می دهند.

این مقام معتقد است نبود هماهنگی میان نیروهای امنیتی آمریکایی و انگلیسی، ممکن است در تدابیر امنیتی خلل ایجاد کرده و مشکل ساز شود.

مسئولیت حفظ امنیت جانی سران خارجی بر عهده کشور میزبان است. اما آمریکایی ها به شدت از راهپیمایی اعتراضی گسترده در لندن واهمه دارند.

در همین حال مقامات انگلیسی از تشدید تدابیر امنیتی خبر دادند. گفته می شود در مجموع 40 خودرو و موتور پلیس وظیفه تامین امنیت رئیس جمهور آمریکا در مسیر فرودگاه به حومه لندن را بر عهده دارند.

پیش از این دفتر ترزا می، نخست وزیر لندن اعلام کرد با توجه به موج گسترده اعتراضات در لندن، احتمال برگزاری دیدار ترامپ و می در «چکرز» واقع در حومه لندن و به دور از  هیاهوی اعتراضات وجود دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.