سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد 5 درصدی زایمان طبیعی در مرکز آموزشی درمانی شهیدان مبینی سبزوار

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهیدان مبینی گفت: انجام زایمان طبیعی در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مرکزآموزشی درمانی شهیدان مبینی 5 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،دکتر بهناز سویزی افزود: در سه ماه نخست سال جاری تعداد یک هزارو 781 زایمان در این مرکز انجام شده که از این تعداد یک هزارو 305 نفر به طور طبیعی و 476 نفر به صورت سزارین بوده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش زایمان‌های بدون درد در بیمارستان شهیدان مبینی 15 درصد رشد داشته است بیان کرد: زایمان بی درد به سه روش استنشاقی و موضعی انجام می‌شودکه در روش موضعی درد مادر کاملا برطرف و تا لحظه زایمان با تزریقات مکرر مادر از مزایای بی دردی استفاده می‌کند.

سویزی گفت:710 نوزاد به صورت زایمان بدون درد در این مدت متولد شده اند که در این روش، سیر زایمان تسریع شده و هیچ گونه عوارض جانبی دراز مدت به همراه ندارد و می‌تواند تجربه ناخوشایند درد‌های زایمانی و فرآیند زایمان را طبق نظر خود مادران به یک تجربه خوشایند مبدل کند و مادرانی که این بی دردی را دریافت کرده اند احساس رضایتمندی کامل را ابراز می‌کنند.

انتهای پیام//ح. ص
 


افزایش زایمان‌های بدون درد در مرکز درمانی شهیدان مبینی سبزوار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.