سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطار شهری مشهد به حرم مطهر رضوی رسید

پروژه خط ۳ قطار شهری مشهد شامل دو طرح میدان فردوسی به سمت قاسم آباد و میدان فردوسی به سمت سیدی می‌شود در همین راستا امروز دستگاه حفاری مکانیزه TBM از سمت سیدی به ایستگاه باب الجواد رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، قاسم تقی زاده خامسی شهردار مشهد در مراسم ورود دستگاه حفاری مکانیزه TBM به ایستگاه باب الجواد گفت: در اجرای این بخش از مسیر منظر و دید حرم مطهر رضوی با ساختمان‌های اطراف به هیچ عنوان نباید محدود شود و در این راستا در ایستگاه باب الجواد (ع) هیچ تاسیساتی بلندتر از 2 متر اجرایی نمی‌شود.
 
وی با اشاره به این که پروژه خط ۳ قطار شهری مشهد از سال ۹۵ شروع شده است و شامل دو طرح قطار شهری از میدان فردوسی به سمت قاسم آباد و از میدان فردوسی به سمت سیدی می‌شود افزود: این TBM از سمت سیدی امروز به ایستگاه باب الجواد می‌رسد و ۲۸ و نیم کیلومتر مسیر این مترو می‌باشد.

شهردار مشهد گفت: تا کنون از این ۲۸ کیلومتر موفق شدیم ۸ کیلومتر را حفر کنیم، هم چنین برای این پروژه ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده   در صورتی که برای اجرای کامل خط ۳ قطار شهری۱۰ هزار میلیارد اعتبار نیاز است.

تقی زاده خامسی با بیان این که تعداد ایستگاه‌های این خط ۱۳ عدد می‌باشد ادامه داد : امسال شهرداری ۷۰۰ ملیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کرد و فروخت که ۳۰۰میلیارد تومان از اوراق آن متعلق به این خط و ۴۰۰ میلیارد تومان از اوراق آن متعلق به خط ۲ قطار شهری است است.

وی با بیان این که برنامه داریم یکی از پروژه‌های خط ۳ قطار شهری را تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام کنیم و بیشتر نظرمان به باب الجواد تا سیدی است ادامه داد: خط دوم مترو نیز که از ایستگاه طبرسی شروع می‌شود و به شهرک سلامت ختم می‌شود۱۴ و نیم کیلومتر است و برای آن ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و ان شاءالله قرار است خط دوم را تا پایان سال به میدان شهید کاوه می‌رسانیم.


انتهای پیام// ز .ی

 

  عملیات اجرایی قطارشهری مشهد به حرم مطهر رضوی

برچسب ها: شهرداری ، استانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.