وی ادامه داد: در جلسه گذشته تصمیماتی در رابطه با جایگزینی خودروهای فرسوده از جمله کامیون، کامیونت، مینیبوس و اتوبوس در کلانشهر تهران اتخاذ شد که امیدواریم با همکاری دستگاههای ذیربط از جمله شهرداری، سازمان معدن و تجارت، استانداردی و محیط زیست این تصمیمات انجام شود.
کلانتری گفت: از ابتدای مهر ماه سال 96 شهرداری تهران برای شناسایی و بارگذاری وضعیت کامیونها و اتوبوسهای آلایندهای که در سطح شهر تهران تردد دارند و هیچ آمار و اطلاعاتی از آنها در دسترس نیست سامانهای را راهاندازی کرد.
وی ادامه داد: طرحی را نیز وزارت صنعت و معدن و تجارت برای جایگزینی خودروهای فرسوده در استان تهران در دست اجرا دارد تا از این طریق بتوانیم کامیونها، اتوبوسها و همچنین کامیونتهای جدید را جایگزین خودروهای فرسوده و آلاینده در سطح شهر تهران کنیم.
مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت: گزارشی از اقدامات کمیته مهار گرد و غبار داشتیم که در این کمیته حدود 39 پروژه مربوط به استان تهران که توسط دستگاههای ذیربط باید اجرایی میشد، نهایی شده بودند که 3 پروژه اصلی با اولویت در این جلسه مطرح شد.
وی ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی موظف شد برای مهار و کنترل گرد و غبار که به صورت فرسایش بادی در سطح استان تهران اتفاق میافتد، طرحهایی را همچون ثبت و نهالکاری و در صورت نیاز برای مهار سریع از مالچپاشی در برخی از نقاط استفاده کند.
کلانتری تصریح کرد:همچنین مقرر شد ایستگاههای سنجش آلودگی هوای استان تهران، به صورت بهینه به کار گرفته شود. باید سنجشها در بخش ذرات معلق با 2 ونیم میکرون تطهیر شود و اعتبار این سنجشها به زودی تأمین خواهد شد.
وی افزود: پروژه سومی که در جلسه گذشته مطرح شد بحث آموزش، اطلاعرسانی در زمینههای مشارکت مردم در موضوع کنترل آلودگی و گرد و غبار بود که مقرر شد استانداری آن را مدیریت کند.
کلانتری در پایان اظهار کرد: دستگاههای ذیربط برای کنترل گرد و غبار در زمینه آموزش و اطلاعرسانی به مردم برای کمک به استانداری و سازمان محیط زیست اعلام آمادگی کردهاند.
مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان تهران گفت: بررسی 72 موتورخانه نهادهای دولتی از سوی سازمان استاندارد در پایتخت نشان می دهد تقریبا همه این موتورخانه ها از نظر فضا، مشعل و دیگ دچار مشکل و ایراد هستند.
در حال تکمیل...