سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هجده میلیون ریال جریمه برای کشتارگاه آلاینده محیط زیست در ملایر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر گفت: یک کشتارگاه در ملایر به دلیل عدم رعایت موازین زیست محیطی و بهداشتی به پرداخت هجده میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید شعبانلو،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر با بیان این مطلب گفت: تهدید علیه بهداشت عمومی اتهامی است که علیه این کشتارگاه اعلام شده است.

وی افزود: کشتارگاه مذکور با پیگیری های اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر به علت تخلیه پساب تصفیه نشده و رهاسازی آن در اراضی مجاور و همچنین انتشار بوی نامطبوع ناشی از نقص سیستم بوگیر کشتارگاه به مراجع قضایی برای صدور حکم معرفی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر اظهار داشت: با توجه به احراز تخلف کشتارگاه، با صدور حکم قضایی از سوی دادگاه شهرستان محکوم به پرداخت جریمه نقدی به مبلغ هجده میلیون ریال شد.

وی ادامه داد: طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی، هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود از قبیل آلوده کردن آب آشامیدنی یا توزیع آب آشامیدنی آلوده، دفع غیر بهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم کننده در رودخانه ها و زباله در خیابان ها، کشتار غیر مجاز دام ، استفاده غیر مجاز فاضلاب خام یا پساب تصفیه خانه های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ، ممنوع است.

شعبانلو خاطرنشان کرد: مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات بیشتری نباشند به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد و بر اساس تبصره 1 این ماده قانونی تشخیص این که اقدام مزبور تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی محیط زیست شناخته می شود و نیز اعلام جرم مذکور حسب مورد، به عهده سازمان حفاظت محیط زیست است.

انتهای پیام/ ش

یک کشتارگاه آلاینده محیط زیست در ملایر جریمه شد

               

برچسب ها: محیط زیست ، بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.