سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره عشایری در شهرستان زرند

دوازدهمین جشنواره عشایری شهرستان زرند با حضور بیش از ۳۰۰۰ نفر از شهروندان در محل بوستان شهید و در قالب برنامه‌های متنوع و شاد فرهنگی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمداسلامی رئیس میراث فرهنگی زرند هدف از این جشنواره را علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی، به معرفی توانمندی‌های عشایری و نیز انتقال مشکلات این قشر به مسئولان اعلام کرد .

وی افزود: برای ما جالب و در عین حال بهت آور بود که در شهرستان زرند نیز زندگی عشایری وجود دارد و اینکه تاکنون برنامه خاص این بخش از جامعه برگزار نشده بود لذا تصمیم گرفتیم جشنواره اقوام ایرانی را دو بخش تقسیم کنیم و ابتدا به معرفی عشایر شهرستان زرند بپردازیم و پس از آن جشنواره دیگر اقوام ایرانی را برنامه ریزی کنیم.

وی اظهار داشت:در این جشنواره سعی شد زندگی عشایر زرندی بصورت زنده اجرا شود تا مردم از نزدیک در جریان نوع زندگی این قشر از جامعه قرار گیرند.

وی بیان کرد:بیش از ۲۰ غرفه برای عرضه و فروش تولیدات عشایری و روستایی در قالب تولیدات دامی، گیاهان دارویی و صنایع دستی و دو چادر عشایری راه اندازی شد و در حاشیه این جشنواره بازی‌های بومی نظیر چوب بازی زرندی، شترسواری برای کودکان، آشنایی کودکان با طریقه کوچ نشینی و نیز موزه‌ای از آثار قدیمی زرند در معرض بازدید عموم قرار گرفت.

آقای اسلامی گفت: از ابتدای سال این جشنواره دوازدهم است که برگزار شد و تا پایان سال ۲۷ جشنواره در زرند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح

برگزاری  جشنواره ای ویژه عشایر زرند

برچسب ها: اخباراجتماعی ، عشایر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.