سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی سیستم احیا وبازیافت گاز‌های زائد در پتروشیمی مهاباد

رئیس خدمات فنی پتروشیمی مهاباد از راه اندازی سیستم احیا و بازیافت گاز‌های زائد (پروپان) در این مجتمع خبرداد.

مسعود جعفری رئیس خدمات فنی پتروشیمی مهاباد در گفت وگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ با اشاره به اجرای طرح جدید بازیافت گاز‌های زائد (پروپان) در این مجتمع گفت: با استفاده از دانش بومی در زمینه کاهش هزینه‌های تولید به موفقیتی بزرگ دست یافته و با راه‌اندازی سامانه‌ای جدید، میزان بازیافت پروپان مصرفی در پتروشیمی مهاباد به بالای ۸۰ درصد رسیده است.

وی افزود:با تغییر شرایط عملیاتی واحد موفق شدیم تناژ تولید محصول به ازای هرکیلوگرم کاتالیز را به دو برابر افزایش دهیم.

 

دو برابرشدن راندمان و بازدهی کاتالیست‌های مورد استفاده


رئیس خدمات فنی پتروشیمی مهاباد گفت: واحد‌های خدمات فنی وبهره برداری شرکت پتروشیمی مهاباد در راستای استفاده بهینه از کاتالیست‌های مورد استفاده ونیزکاهش هزینه‌های تامین آن با تلاش و پیگیری‌های مستمر طی دو ماه باتغییر عملیاتی راکتور‌های مجتمع راندمان وبازدهی کاتالست مورد استفاده در تولید پلی اتیلن را ۲ تا ۵/۲ برابر افزایش داده که با این تغییرات هزینه‌های تامین کاتالیست به نصف کاهش پیدا کرده است.

عباس فرشباف رئیس مجتمع پتروشیمی مهاباد نیز در گفت وگو با با اعلام اینکه چین بزرگترین مصرف کننده پلی اتیلن تولیدی پتروشیمی مهاباد است افزود: محصول پلی اتیلن پتروشیمی مهاباد در سه ماهه اول سال جاری به میزان ۵۶ تن تولید شده و ۹۰ درصد از تولید به چین صادر شده است.

پتروشیمی مهاباد از ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و ۳۰ هزار تن بوتن یک برخوردار است، این طرح پس از بهره‌برداری کامل زمینه اشتغال برای یک‌هزار نفر به صورت مستقیم و چهار هزار نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم کرده است.

این مجتمع یکی از طرح‌های افتتاح شده در طول فعالیت دولت یازدهم در مسیر خط لوله اتیلن غرب بوده که در کنار طرح‌هایی همچون پلیمر کرمانشاه، پلی اتیلن ایلام، کردستان، لرستان، کاویان و مروارید از مهمترین طرح‌های مسیر خط لوله اتیلن غرب را تشکیل می‌دهد.


انتهای پیام/ح


تولید ۵۶ تن پلی اتیلن در سه ماهه اول سال جاری در پتروشیمی مهاباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.