سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه ممکن است نشست پوتین و ترامپ به کاهش تنش‌ها در اروپا کمک کند؟

وال استریت ژورنال در گزارشی به چگونگی تاثیر نشست آتی روسای جمهور روسیه و آمریکا بر کاهش تنش‌ها در اروپا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به دیدار آتی میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی او نوشت که دیدار آنها نه تنها ممکن است سبب بهبود روابط دو جانبه مسکو  و واشنگتن شود بلکه این احتمال می‌رود این دیدار به کاهش تنش‌ها در اروپا و میان اعضای سازمان ناتو نیز کمک کند.

چارلز اورتل، تحلیلگر وال استریت ژورنال با پرداختن به نشست آتی میان روسای جمهور روسیه و آمریکا که قرار است در 16اُم جولای در هلسینکی فنلاند برگزار شود، نوشت: اگر شانسی برای یافتن راهی برای برقراری ارتباط میان دو نفر و شکستن یخ روابط میان آنها وجود داشته باشد، انتظار می‌رود که احتمالا ارتباطی میان دونالد ترامپ و  ولادیمیر پوتین شکل بگیرد.

وال استریت ژورنال همچنین تاکید کرد برای آمریکا مسیری رو به سمت ایجاد روابط دو جانبه معمول با روسیه ممکن است در زمانی که تا پیش از آن سابقه نداشته است، آغاز شود و در آن جا است که باید به نحوه‌ی همکاری اقتصادی دو جانبه (سرمایه‌گذاری و تجارت) و حل چالش‌هایی از جمله مسائل شبه جزیره کره، افغانستان و سراسر خاورمیانه پرداخته شود.

همچنین در ادامه تحلیلگر وال استریت ژورنال یادآور می‌شود: نشست ترامپ و پوتین ممکن است حتی منافعی خوبی برای اروپا و ناتو نیز به همراه داشته باشد. اورتل خاطر نشان می‌کند کاهش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو ممکن است احتمال تغییر بودجه‌های مالی را میسر سازد. وی در ادامه توضیح می‌دهد که کاهش تهدیدات نظامی می‌تواند افزایش منافع در پروژه‌های سرمایه‌گذاری و تجاری را به دنبال داشته باشد. همچنین در این گزارش تاکید شد: زدودن تنش‌ها با آمریکا، چشم‌اندازی واقع‌بینانه را برای حذف تحریم‌های تجاری در اختیار روسیه قرار می‌دهد.

بنا به تحلیل وال استریت ژورنال اگرچه در آمریکا درباره روسیه زیاد صحبت می‌شود اما در حقیقت به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها چندان با تاریخ طولانی مدت روسیه و حتی مردم روسیه آشنایی ندارند. یک گام مثبت و سازنده در اینجا باید تاکید بر تبادلات فرهنگی، آموزشی و ورزشی و نیز سفر میان دو کشور باشد.

وال استریت ژورنال می‌نویسد: سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چه دستاورد عجیبی را می‎‌توان از نشست آتی ترامپ و پوتین انتظار داشت. تا آنجایی که به نظر می‌‎رسد هر دو رئیس جمهور در موارد بسیاری موفقیت‌هایی را بدست آورده‌اند.

وال استریت ژورنال ابراز امیدواری می‌کند که نشست آتی ترامپ و پوتین شفاف و صریح باشد و برای ایجاد  پیشرفت گام به گام در دستیابی به اهداف مشخص  تلاش کنند. 

تحلیلگر وال استریت ژورنال همچنین امیدوار است که دو رئیس جمهور آماده شنیدن دقیق صحبت‌های یکدیگر  باشند. به اعتقاد این تحلیلگر اگر روند نشست دو جانبه به این شکل پیش رود پتانسیلی برای تغییر در روابط دو طرف وجود دارد به طوریکه منافع قابل توجهی را نه تنها برای روسیه و آمریکا بلکه برای افرادی دیگر در دنیا نیز به همراه داشته باشد. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.