سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به کارگردانی هنرمند جوان نیشابوری

نمایش "عمو هاشم" در نیشابور به روی صحنه رفت

مسئول دبیرخانه شورای نظارت بر نمایش اداره ارشاد نیشابور گفت: نمایش عمو هاشم به کارگردانی علیرضا منفردی در نیشابور به روی صحنه رفت.

به گزارش سرويس استانهاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، غلامرضا سلامتی اظهار داشت: هنرمندان با ذوق و خوش‌قریحه تئاتر نیشابور تاکنون با تکیه بر فرهنگ و ادبیات غنی توانسته‌اند آثاری در خورشان و فاخر را تولید و عرضه کنند که در عرصه اجتماعی درخشش داشته است.
وی بیان داشت: در همین زمینه نمایش عمو هاشم توسط گروه تئاتر شادیاخ تولید شد و در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور به روی صحنه رفت.
وی گفت: نمایش عمو هاشم توسط داود فتحعلی‌‌بیگی نوشته شده و علیرضا منفردی هنرمند جوان تئاتر نیشابور کارگردانی کرده است.
سلامتی اظهار داشت: در این نمایش بازیگران صاحب‌نام نیشابوری هم‌چون مسعود عزیزآبادی، شیما عارف ثانی، علیرضا منفردی، جلال گداخته، مجتبی توکلی، مازیار محمودی و امیرمحمد اخلاقی به ایفای نقش پرداخته‌اند و حمید پنجه‌باشی، سجاد صاحبی، سینا متقی، سعید لطف‌آبادی و خدیجه عمارلو در مقام منشی صحنه، نور، صدا، گریم و پوستر همکاری دارند.
سلامتی به داستان این نمایش اشاره کرد و گفت: هاشم تعزیه‌خوانی است که در تعزیه شبیه پوش اشقیاست اما در نگاه برخی مردم شبیه‌خوان اولیاء ارج و قرب بیشتری دارد که مشکلاتی را برای این تعزیه‌خوان به وجود می‌آورد.
وی تصریح کرد: نمایش عمو هاشم در محل تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور ویژه عموم هنرمندان و مردم فرهنگ و هنردوست نیشابوری به روی صحنه رفت./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.