سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه میبد:

یکی از راه‌های مهار نوسانات بازار، اقدامات قاطع مسوولان

امام جمعه ی میبد گفت: یکی از راه‌های مهار نوسانات بازار، اقدامات قاطع مسوولان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت‌الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر میبد، با گرامیداشت سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی و بیان برخی ویژگی‌های آن بزرگوار، مردم را به زیارت بارگاه حضرت عبدالعظیم حسنی در شهر ری توصیه نمود و اظهار داشت: طبق روایات امید می‌رود زیارت آن صحابه ائمه معصوم (ع)، ثواب زیارت حضرت امام حسین (ع) را داشته باشد.

کارگر در ادامه ضمن اشاره به ایام رحلت علامه امینی افزود: علامه امینی برای نوشتن کتاب الغدیر، قریب ۴۰ سال به شهر‌های مختلف سفر کرده تا بتواند ولایت بلافصل حضرت امیرالمومنین را به اثبات برساند.

وی در این زمینه خاطرنشان کرد: طلاب و دانشجویان باید سیره و روش علما و زحمات آن‌ها را برای اثبات حقانیت اهل بیت (ع) دنبال کنند.

کارگر در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه میبد، با گرامیداشت روز صنعت و معدن تصریح کرد: کشور ایران دارای صنایع و معادن زیادی است و در برخی صنایع نظیر گاز و نفت رتبه‌های نخست جهان را داراست. در حوزه معادن نیز در میان ۱۵ قدرت معدنی جهان قرار داریم؛ لذا باید از خام‌فروشی پرهیز کرد و با وجود منابع انسانی ارزشمندی که در اختیار داریم بتوانیم با ارزش افزوده از منابع خود استفاده کنیم.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی لازم برای استفاده بهینه از سرمایه‌های کشور، این منابع را برای خود و نسل‌های آینده داشته باشیم.

خطیب جمعه میبد، در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به دیدار اخیر رییس و مسوولان قوه قضاییه با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: از زحمات قوه قضاییه تشکر می‌کنیم، اما باید توجه داشت که مردم خیلی با قانون آشنایی ندارند و لذا بررسی‌طولانی‌مدت پرونده‌های قضایی مورد خوشایند آن‌ها نیست.

وی در این زمینه به مردم توصیه کرد تا می‌توانند به حالت‌های سنتی برگردند و نزاع‌ها و اختلاف‌های را خودشان با هزینه کمتر حل کنند. چرا که اگر ایثار داشته باشیم، بسیاری از مشکلات و اختلافات حل می‌شود.

خطیب جمعه میبد با اشاره به تجمعات بازار تهران و اعتراضات به نوسان قیمت‌ها گفت: برخی مطالبات اصناف به حق است و مسئولان باید به آن‌ها رسیدگی کنند. اما در این میان عناصر فرصت‌طلب مابین جمعیت نفوذ کرده‌اند و در صدد سوء استفاده از فرصت هستند.

وی با بیان این که مقامات آمریکایی اعلام جنگ اقتصادی کرده اند و از حداقل تجمعات استفاده می‌کنند، اظهار داشت: باید دشمن را بشناسیم و در برابر هجمه‌های تبلیعاتی با بصیرت رفتار کنیم.

وی همچنین با اشاره به صحبت‌های رییس دستگاه قضا در خصوص اعدام اخلا‌گران بازار و مفسدان اقتصادی گفت: ما منتظریم با جدیت و قاطعیت و با پشتیبانی ملت با مفسدان اقتصادی برخورد شود.

کارگر یکی از راه‌های مهار نوسانات بازار، اقدامات قاطع مسوولان دانست و گفت: همه قوا باید وظایف خود را در این خصوص انجام دهند. امروز دیگر جای عمل است و جای حرف و شعار نیست.

وی در پایان یاد و خاطره شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی (ره) را گرامی داشت.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه میبد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.